Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Amb la variant d’Olot i les Preses es potenciaran els avantatges de l’eix de Bracons

L’itinerari actual suposa el pas de 24.000 vehicles diaris pel centre d’Olot i la variant contribuirà a reduir-ho

El conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull es va reunir aquest dimarts amb els alcaldes d’Olot i les Preses, la regidora de la Vall d’en Bas i amb el president del Consell Comarca de la Garrotxa per tractar la tramitació i el calendari previst per a la variant d’Olot i de les Preses, perquè segons el conseller aquestes obres “permetran completar l’eix de Bracons i potenciar els avantatges que aquesta infraestructura aporta a la comarca”.

L’eix de Bracons (C-37) és concebut per connectar Vic i Olot i, actualment, finalitza a la C-152, a Sant Esteve d’en Bas. Des d’aques tpunt fins al nord d’Olot, els vehicles han de travessar els nuclis de les Preses i d’Olot, per on hi circulen diàriament 24.000 vehicles. Per aquest motiu, la Generalitat preveu formar les variants que permetin reduir aquesta quantitat de vehicles i millorar la mobilitat i la connectivitat.

Per a fer-ho possible, el projecte constructiu inclourà un túnel de 2,5 quilòmetres per la Serra de la Pinya i una actuació total d’uns cinc quilòmetres de longitud. En total, l’obra comporta una inversió estimada de 120 milions d’euros. Rull ha anunciat que el Govern vol licitar les obres la tardor del 2018, i així començar els treballs el 2019.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.