Divendres va firmar-se a Barcelona el Pacte Nacional per a les Infraestructures. La lletra petita del Pacte no ha dut gaire sorpreses pel que fa a Osona i el Ripollès. El més significatiu, en tot cas, és l’avançament a una primera fase –en principi, abans de 2015– del desdoblament de la línia de tren no només fins a Vic, sinó també fer-lo arribar a Torelló.
L’alcalde de Torelló, Miquel Franch (PSC), té el 29 d’octubre una reunió a Barcelona amb els responsables de Transports. S’hi haurien d’acabar de perfilar alguns detalls del que s’insinua en el Pacte Nacional per a les Infraestructures: el desdoblament de la línia de tren fins a Torelló pot avançar-se i arribar al mateix temps que a Vic. El Pacte, de fet, cita una partida de 34 milions d’euros, que després no s’especifica com es finançarà.
“Sobre la taula hi ha la possibilitat que el desdoblament arribi a Torelló en aquesta primera fase”, es limita a dir de moment Franch. Però no es pot estar d’afegir: “Quan jo ho deia, ningú em creia”. I és que Franch fa temps que batalla pel tema del tren.
També és a punt d’aconseguir de la Generalitat una important inversió, que hauria d’arribar abans que el desdoblament, per a la segona estació, tal com va avançar EL 9 NOU el març de 2008. Una estació que fins i tot podria construir la Generalitat i no pas Adif, extrem aquest que Franch prefereix no comentar. Sí que reitera la necessitat d’augmentar des de ja les freqüències dels trens que paren a Torelló en tantes com a Vic. “Per a això ni cal el desdoblament”, matisa Franch.
{{ comment.text }}