Taradell ha completat les obres de la ronda de circumval·lació de ponent, un nou vial que ha de permetre reduir el volum de trànsit que passa pel nucli urbà de la població. Aquest tram acabat d’estrenar incorpora un giratori, que encara s’està acabant d’arranjar, situat a pocs metres del cementiri. Però la rotonda ha nascut perillosa.
Els camions que vénen de la ronda i volen fer el gir cap a la carretera que condueix a la C-17 (sentit Tona i Barcelona) han d’executar una maniobra complicada, no exempta de dificultat. Com que el viratge és massa tancat –per l’angle del gir i el desnivell pronunciat del terreny–, els vehicles de gran tonatge fins i tot han de fer marxa enrere o completar la volta sencera al giratori per buscar la sortida que els queda en primer terme.
Els camions de dimensió mitjana poden fer una única maniobra però acostumen a envair part del carril contrari, una maniobra que comporta cert risc. Quan arribi l’època de les glaçades, la perillositat s’incrementarà.
Les dificultats que pateixen alguns xofers de vehicles de grans dimensions –comprovades per aquest periòdic– són evidents pels usuaris de la ronda, però també pels operaris que encara treballen en l’obra. “És veritat que les sortides són molt justes”, explica un operari, que prefereix mantenir l’anonimat.
El vial obert a la circulació en els darrers dies, una de les obres que Taradell ha prioritzat per disminuir la presència de trànsit al nucli urbà, cobreix el recorregut entre el giratori del polígon del Vivet i el giratori de la carretera de Mont-rodon.
Les obres, finançades íntegrament pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, han requerit una inversió d’un milió d’euros. Tanmateix, en els primers dies de funcionament ja s’hi endevinen punts de certa perillositat.
{{ comment.text }}