EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Interior i l’Ajuntament de Torelló signen l’adhesió d’aquesta població a la xarxa RESCAT i al programari SIPCAT

Després de les signatures dels convenis, el conseller ha assistit a la reunió de la Junta Local de Seguretat de Torelló en la qual s’ha valorat l’operatiu policial fet en el municipi arran dels carnavals.


El 9 Nou
21/03/2012

Nota de premsa de la Generalitat

Interior i l’Ajuntament de Torelló signen l’adhesió d’aquesta població a la xarxa RESCAT i al programari SIPCAT

El conseller Felip Puig també ha assistit a la reunió de la Junta Local de Seguretat de Torelló

El conseller d’Interior, Felip Puig, i l’alcalde de Torelló, Jaume Vivet, han signat avui un conveni per a l’adhesió d’aquest municipi a la xarxa RESCAT de Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya.

D’altra banda, la Policia Local de Torelló s’ha integrat al programari SIPCAT, un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya, que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d’Atenció de Trucades CAT 112 (telèfon d’emergències) i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.

Puig ha explicat que “amb aquests convenis donem una resposta política per millorar la prevenció i millorar la organització de les policies locals”. “D’aquesta manera, generem les condicions perquè la policia faci una millor feina en l’àmbit preventiu i de policia de proximitat”, ha dit el conseller

XARXA RESCAT

La xarxa RESCAT és la xarxa de radiocomunicacions dels cossos operatius del Departament d’Interior i d’altres agents públics relacionats amb la gestió de les emergències de Catalunya (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Bombers de Barcelona, Guàrdia Urbana de Barcelona, Servei d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals, Agència Catalana de l’Aigua, Direcció General de Protecció Civil, policies locals i tots els ajuntaments sense policia local).

A diferència dels operadors de telefonia mòbil, la xarxa pretén arribar a tots els indrets on siguin necessàries les comunicacions, tant a nuclis de població com a tot el territori rural, i aporta un grau de fiabilitat major per garantir la disponibilitat del servei en tot moment i especialment en situacions d’emergència.

La xarxa està, a més, especialment dissenyada perquè sigui més robusta i fiable, sobretot en casos d’emergències, ja que no se satura per trucades de mòbils, té més cobertura que la telefonia convencional i resisteix en cas de manca de subministrament elèctric. Garanteix també la confidencialitat en les comunicacions i dades.

Entre les característiques de la xarxa RESCAT destaca la possibilitat de tenir localitzats tots els terminals i vehicles equipats d’emissores mitjançant un sistema GPS, cosa que permet visualitzar en tot moment on són cadascuna de les unitats operatives.

El Departament d’Interior ha ofert a totes les policies locals de Catalunya que també s’integrin en el mateix sistema de telecomunicacions i ha facilitat dos terminals als alcaldes de tots els municipis sense policia local de Catalunya, que d’aquesta forma estan connectats permanentment amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) per comunicar-se en qualsevol cas d’emergència.

Actualment hi ha signats 82 convenis per a l’adhesió dels ajuntaments a la xarxa RESCAT i 30 municipis que han aprovat el conveni per les seves Juntes de Govern o Ple de l’Ajuntament.

SIPCAT

El Departament d’Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències), ha impulsat un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.

El programari SIPCAT parteix d’una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l’objectiu i l’èxit de les accions d’implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.

Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:

Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
Integració amb Centre d’Atenció de Trucades CAT 112.
Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
Integració amb el Servei Català de Trànsit.
Integració amb el nou GIS corporatiu.
Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.

Junta Local de Seguretat de Torelló

Després de les signatures dels convenis, el conseller ha assistit a la reunió de la Junta Local de Seguretat de Torelló en la qual s’ha valorat l’operatiu policial fet en el municipi arran dels carnavals. En aquest sentit, l’alcalde de la localitat, Jaume Vivet, ha explicat que “el resultat ha estat molt positiu i aquest any s’ha notat una presència policial i que hi ha hagut un control”. Vivet ha afirmat també que tot i que “sempre hi ha incidències perquè és una festivitat amb 60.000 persones que té una durada de quatre hores, la tendència és reduir-les”.

Per la seva banda, el conseller ha afirmat que “Torelló té un índex de fets delictius que està per sota de la meitat de Catalunya i hem de valorar des d’una perspectiva força positiva la situació de control, de seguretat i de convivència. Tots els casos que generen una sensació d’inseguretat acaben sent resolts i hi ha molt bon nivell d’eficàcia”. “Cal remarcar la voluntat de col·laboració entre institucions per facilitar que les policies estiguin en condicions de fer bé la seva feina” ha afegit Puig.

La reunió també ha comptat amb l’assistència del delegat del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Jordi Moltó, el director general d’Administració de Seguretat, Andreu Martínez, el subdirector territorial d’Interior a la Catalunya Central, Josep Rafart, i el cap de l’ABP d’Osona, l’intendent Josep Codina, entre d’altres autoritats.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't