EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Ajuntament de Vic posa en marxa un nou servei per intentar combatre la rumorologia

Es tracta del projecte Explica’t, l’anomentant boca-orella cívic, en el que un grup de voluntaris, veïns que s’han trobat amb problemes de convivència que ja s’han solucionat, expliquen la seva experiència a altres ciutadans que els estan patint per fer-los veure que es poden resoldre.


El 9 Nou
05/06/2014

D’aquesta manera es vol trencar amb els prejudicis.

El projecte Explica’t, el boca-orella cívic de l’Ajuntament de Vic, es va presentar ahir a casa d’una altra veïna de Vic, l’Otília, que es mostrava molt agraïda amb l’Ajuntament per haver entomat un problema endèmic de la seva comunitat i que ja s’ha pogut resoldre. Qüestions d’higiènie, plagues o actituds són els problemes de convivència més habituals, segons Joan Ballana.

Els voluntaris del projecte Explica’t es reuniran sempre amb els veïns que necessitin el seus serveis acompanyats també dels agents cívics. El concepte del boca-orella cívic ja s’ha experimentat amb èxit en altres zones amb problemes de convivència com Barcelona.

Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic

El Projecte Explica’t, Boca – Orella Cívic vol combatre la rumorologia

La iniciativa vol acostar la política amb els veïns per trobar solucions als problemes de convivència

Aquest dimecres s’ha presentat el Projecte Explica’t. Boca – Orella Cívic, una iniciativa impulsada des de la regidoria de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Vic, que té l’objectiu de neutralitzar els rumors i les generalitzacions, a través d’experiències en 1a persona de ciutadans anònims als que se’ls ha resolt satisfactòriament alguna disfunció. L’acte ha tingut lloc a un domicili particular d’un dels col•laboradors al Carrer Doctor Salarich, a càrrec del regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, de la coordinadora dels Agents Cívics, Cristina Molas, amb l’acompanyament de voluntaris cívics.

Joan Ballana ha iniciat la presentació, i ha al•legat que és un “projecte diferent, ja que està enfocat única i exclusivament des del punt de vista de ciutadans anònims, que de manera desinteressada, comparteixen una experiència que a través de la regidoria o els agents cívics, s’ha solucionat”. El regidor ha remarcat que és una iniciativa que vol fugir de les generalitzacions, un repte que s’aconsegueix, ha assegurat, “a través de la credibilitat i confiança que generen les experiències explicades per un ciutadà de peu”. “El projecte promou el diàleg entre el voluntari i la persona que fa el requeriment o queixa, i amb la companyia d’un dels agents cívics, s’intenta resoldre el problema”, ha afegit Ballana.

Per altra banda, Cristina Molas, ha reforçat la idea de cooperació que busca la iniciativa entre els serveis de regidoria de Convivència i Seguretat, Agents Cívics i Voluntaris Cívics, a l’hora d’afrontar-se a qualsevol incidència. “Davant el problema, intentem canviar hàbits i actituds”, ha exposat la coordinadora.

Finalment, s’ha donat la paraula als voluntaris cívics assistents, que han explicat vivències en 1a persona i els resultats positius que aporta compartir l’experiència.

LA PREGUNTA

Cal prendre mesures preventives davant fenomens com la DANA?

En aquesta enquesta han votat 538 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't