L’enllaç de l’Eix Transversal amb el polígon La Quintana de Sant Julià té molts punts perquè es faci per la carretera de Vilalleons, tal com s’havia proposat en els últims temps des de Calldetenes. La Generalitat fins ara sempre havia dit que aquesta solució no era viable tècnicament ja que representava fer una sortida nova de l’Eix massa a prop de l’anterior i dels túnels de Sant Julià. Fa unes setmanes, però, Carreteres es va despenjar proposant a l’Ajuntament de Sant Julià aquesta nova proposta, vista l’oposició i l’immobilisme de Calldetenes amb l’anterior traçat, que passava en bona part pel seu terme municipal.
L’Ajuntament de Sant Julià no s’ha quedat quiet. En els pocs dies que fa que coneix la nova proposta ja ha encarregat un estudi comparatiu de les dues propostes, l’anterior, aprovada i fins i tot pressupostada per la Generalitat, i la nova. Un cop fetes les valoracions, els pros i els contres de cada traçat, el ple de l’Ajuntament de Sant Julià va aprovar dilluns per unanimitat un text en el qual s’accepta la proposta de fer arribar el trànsit del polígon per la carretera de Vilalleons sempre que s’incorporin al projecte diferents millores.
Una de les millores és que la carretera passi de quatre a vuit metres d’amplada per millorar-ne la seguretat del trànsit. Això representarà haver de tallar alguns dels característics plàtans de la carretera de Vilalleons. Una altra demanda significativa que la Generalitat sembla disposada a acceptar és fer un carril segregat de la carretera principal per a ciclistes i vianants. També que es millorin les interseccions i la senyalització. I posats a trobar-hi virtuts, des de Sant Julià també es destaca que amb el nou traçat l’Ajuntament no s’haurà de responsabilitzar del manteniment de cap dels vials, ja que s’aprofita en la seva totalitat de ja existents, propietat de la Generalitat, l’Eix, i la Diputació, la carretera de Vilalleons.
L’alcalde, Joan Carles Rodríguez (AVV-AM), amb un discurs molt possibilista, va defensar en l’últim ple la nova proposta i que abans, però, s’ha volgut carregar de raons amb l’estudi tècnic que han encarregat. “Al principi sí que ens vam enfadar una mica”, va reconèixer, però després van decidir positivitzar el canvi de postura de la Generalitat i que es desencallés d’una vegada la construcció de l’enllaç que ha de donar sortida a una reivindicació històrica de Sant Julià, com és treure el trànsit de camions del polígon de dins el poble. “Això sí, assegurant-nos abans que malgrat el canvi de projecte, la inversió hi continuava sent”, va destacar Rodríguez. “Ens ho han assegurat”, va afegir. Malgrat tot, tenen demanada una reunió amb el conseller Santi Vila per acabar de concretar i confirmar tots els detalls. El cost els han dit que serà similar que amb l’anterior traçat paral·lel a l’Eix i pel pont de la Sauleda. Sí que des de Sant Julià hi ha la sensació que si era viable fer l’enllaç per la carretera de Vilalleons ja els ho podien haver dit des d’un bon principi i així haver-se estalviat els estira-i-arronsa amb Calldetenes.
{{ comment.text }}