Sagalés retalla a la meitat els viatges a l’aeroport de Girona per baixa demanda

Els viatges en autobús des de Mataró i Granollers fins a l’aeroport de Girona queden reduïdes a la meitat. La falta de demanda motiva la retallada d’un servei que havien demanat els hotelers de la zona. L’empresa que explota la línia no s’ha marcat cap data per determinar noves variacions,

El 9 Nou
05/09/2010

Sagalés ha suprimit la meitat de les sis expedicions per sentit que tenia la línia d’autobús que uneix les ciutats de Mataró i Granollers
amb l’aeroport de Girona, situat a Vilobí d’Onyar (la Selva).
D’aquesta manera, el servei es queda amb només tres viatges d’anada i tres de tornada. La reducció, que es va fer efectiva l’1 de juliol passat, es produeix dos anys després que s’ampliessin el nombre d’expedicions. En aquell moment, es va voler potenciar la línia passant de tres viatges per sentit a sis. Ara, es torna a la quantitat que tenia la línia quan es va crear el novembre de 2007, però es manté la connexió fins a Mataró que també es va afegir l’any 2008.

Segons el director comercial de Sagalés, Antonio Linde, la reducció es fa per tal “d’adequar-se a la demanda real de la línia”. Es mantenen els serveis que surten de Granollers a les 7.30h, a les 10.00h i a les 16.30h per arribar, respectivament, a les 8.25h., 11.25h, i 17.55h a l’aeroport de Girona. Les tornades cap a Granollers surten a les 8.30h, 12.30h. i 18.00h. i arriben a la capital de la comarca 55 minuts més tard. De moment, Sagalés no s’ha marcat cap data per tornar a avaluar el funcionament de la línia de l’aeroport de Girona i decidir si la manté o l’acaba suprimint.

La creació d’aquesta línia, que la Generalitat va autoritzar el 2007, va ser una aposta de l’empresa Sagalés, que n’assumeix tota la despesa perquè no està subvencionada per cap administració, a diferència del que passa amb altres serveis considerats estratègics, com les dues noves connexions amb l’hospital de Mollet o la línia dels polígons de Parets, Montmeló i Montornès.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques entén que l’operador adeqüi les freqüències a la demanda. La línia és una concessió de la Generalitat i si Sagalés la deixés es podria treure a concurs per buscar altres empreses disposades a fer-la funcionar. El PTOP també podria oposar-se a una reducció més gran del servei que la deixés amb una o dues expedicions.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 103 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't