Ajuntaments i ciutadans del Vallès Oriental estaran atents en els propers mesos a les decisions que prengui el nou govern de la Generalitat sorgit de les eleccions al Parlament d’aquest diumenge, sobre assumptes pendents que afecten especialment la comarca. Un dels principals, el traçat del quart cinturó, s’arrossega des de fa temps. Enguany, però, hi ha la novetat que el Ministeri de Foment ja ha aprovat l’estudi informatiu amb un traçat que no satisfà ningú, ni tan sols els partits favorables a la construcció de l’autovia.
Els aspirants a presidir la Generalitat amb més possibilitats, CiU i PSC coincideixen que s’ha de fer, però amb canvis en el traçat i més mesures per reduir l’impacte. ERC i ICV proposen traçats alternatius. Durant la campanya, CiU i ERC han demanat que la carretera passi a dependre de la Generalitat i no del Ministeri de Foment.
En el capítol d’infraestructures, el futur govern haurà d’impulsar la construcció de la futura B-500 que enllaçarà Mollet i Badalona amb un túnel per sota de la Conreria. El tripartit ja ha redactat l’estudi informatiu, però queda pendent la decisió sobre l’establiment o no d’un peatge.
El soterrament del ferrocarril a Granollers, una de les grans obres afectades per la crisi, i la integració urbana del cobriment del tren a Montmeló, són obres que també hauran d’avançar en els propers quatre anys.
En l’àmbit urbanístic, les àrees residencials estratègiques (ARE) dissenyades pel tripartit, hauran de continuar el seu camí si la recuperació econòmica ho permet. Aquesta iniciativa, presentada com una de les grans apostes del govern d’entesa per afavorir l’habitatge a preus assequibles, avançarà al ritme que marqui la recuperació econòmica. De moment, però, les de la Roca i Sant Celoni, amb ajuntaments de CiU, han quedat aparcades per l’oposició dels respectius ajuntaments i veïns en referèndum en el cas de Sant Celoni. L’ARE de Cardedeu ja es va aturar també per l’existència de restes arqueològiques i la de Montmeló per la proximitat a l’autopista AP-7. Les de Granollers, la Llagosta i Parets han estat aprovades definitivament.
El futur govern català també haurà de decidir sobre el tractament de residus i, en concret, sobre la continuïtat de l’abocador de Palautordera o la ubicació de la planta de recollida de residus que no es puguin reciclar, que tot apunta que es farà a Granollers.
La construcció i gestió de la nova Policlínica de Granollers també l’haurà de gestionar el nou govern, que també tindrà a les seves mans el nou hospital de Sant Celoni.
{{ comment.text }}