En concret, Recoder exigeix al Ministeri de Foment que aprovi l’expedient de resposta a les al·legacions –presentades l’any 2008 i que encara no tenen resposta– i que comenci la redacció del primers projectes executius.
El desdoblament de la línia del Nord és una de les accions previstes en el Pla de Rodalies que Estat i Generalitat van pactar per al període 2008-15. Preveia una inversió de 2.450 milions en la construcció de noves línies i duplicacions. Tres anys després, els 2.450 milions segueixen pendents d’executar-se. Per a la línia de Vic, Recoder va reclamar de forma immediata més de 600 milions. Per al conjunt de la xarxa, uns 1.900. Tot el Pla de Rodalies fixava una inversió de 4.000 milions. El nivell d’execució és del 3,3%.
El conseller va assegurar que la paciència de la Generalitat “té un límit” i que “no es pot tolerar” més el “menyspreu” de Madrid. “No podem tenir una xarxa de rodalies d’ensurt per als usuaris o una xarxa regional que és també una sorpresa”.
Per la seva banda, el portaveu del PSC a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, afirmava que Recoder “busca la baralla contínua amb Foment en lloc de negociar”, i afegia que aquesta política de confrontació “no porta enlloc”.
{{ comment.text }}