En concret, es renovarà el paviment, que augmentarà d’alçada fins a 68 centímetres sobre el carril amb l’objectiu de facilitar l’accés dels passatgers als trens de la línia R3, la de Vic i Puigcerdà.
A més, en les vies principals de pas s’incorporarà una franja amb relleu de 60 centímetres d’amplada, i una banda reflectora, que incrementarà la seguretat de les persones amb discapacitat visual. També s’instal·larà un sistema de facilita als maquinistes la visió completa de les andanes durant les operacions de pujada i baixada dels viatgers, amb càmeres i miralls. A més, es reubicaran els passos entre andanes i les rampes per a l’accés de persones amb discapacitat de mobilitat. També es construiran rampes al final de les andanes par facilitar el manteniment.
La reforma a l’estació de les Franqueses forma part d’un pla d’obres que també afecta les estacions de Sant Martí de Centelles (534.076 euros), que dóna servei a Aiguafreda; Balenyà-Els Hostalets (407.132 euros) i Balenyà-Tona-Seva (538.907 euros). En total, són més de dos milions d’euros en actuacions de millora de les andanes i altres elements d’aquestes quatre estacions de la línia del Nord.
SENSE NOVETATS DEL DESDOBLAMENT
Tot i les millores a les estacions, el Ministeri de Foment encara no s’ha pronunciat sobre les obres de desdoblament de la línia de Vic. El desdoblament està pendent de la redacció del projecte, que ha resoldre alguns punts com el pas per Montcada. Per a la Generalitat, cal temps perquè els nous responsables analitzin el projecte.
{{ comment.text }}