El govern recupera l’opció de desdoblar per trams la línia de Vic

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha traslladat al Ministeri de Foment la possibilitat de fer un desdoblament parcial de la línia de tren de Vic (la R3) que permetés una millora del servei.

El 9 Nou
19/02/2013

Això permetria l’increment de les freqüències i l’augment de la velocitat comercial i la reducció de les incidències en la circulació dels combois. “Potser no caldria desdoblar-ho tot el primer dia. Amb desdoblaments parcials podríem millorar la velocitat comercial i posar quatre o cinc trens més”, va dir Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat fa uns dies a Granollers.

La Generalitat posa sobre la taula aquesta opció com una millora provisional executable de manera més ràpida a l’espera del desdoblament total fins a Vic. Per Font, “no és poc ambiciós” fer diversos trams de doble via “si es té en compte que quan hi havia diners no es va fer res” per millorar-la. A més, Font entén que aquesta línia tampoc té una necessitat de freqüències similars a un metro com passa a la línia del Maresme, amb un tren cada vuit minuts.

Tot i aquest plantejament, el govern català segueix reclamant a Madrid que desbloquegi el projecte de desdoblament entre Montcada i Vic. Per Font, cal tenir enllestit “a la curta” el pla de millora de la línia. “Quan no hi ha diners no hi ha excuses per no fer projectes”, assegura. Per la seva banda, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), afirma que el silenci de Madrid és “absolutament rebutjable”. “Fa tres anys que vam presentar al·legacions a un estudi informatiu i no hem tingut cap mena de resposta. Això no val. Si es fa un projecte no hi pot haver el silenci per resposta perquè això immobilitza el futur”.

UNA OPCIÓ QUE JA ES VA PLANTEJAR EL 2001

Aquest no és el primer cop que es posa sobre la taula un desdoblament parcial de la línia de Vic per millorar-ne el funcionament. L’any 2001, va ser el Ministeri de Foment qui va presentar una proposta que limitava la construcció de la doble via entre Montcada i la Garriga a tres trams. En total, es volien desdoblar vuit quilòmetres de vies en tres sectors: entre Mollet i Parets, al voltant de Granollers i prop de la Garriga. Segons els càlculs que va fer el govern espanyol aleshores, això permetria augmentar les freqüències fins a arribar a un tren cada 15 minuts. La proposta, que preveia gastar 28,5 milions, va trobar amb el rebuig dels alcaldes que van insistir a fer un desdoblament global.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

En aquesta enquesta han votat 157 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't