La benzinera Can Benigno, de Mollet, tanca per problemes econòmics després de 83 anys

La gent encara se sorprèn en saber que la benzinera Can Benigno, de Mollet, ha baixat la persiana definitivament després de 83 anys d’història.

El 9 Nou
22/08/2014

“Fins i tot jo encara em sorprenc”, admet Jesús Herranz, el fill de qui va crear la benzinera, Benigno Herranz. Dilluns al matí, a la cantonada de l’avinguda Jaume I amb el carrer Francesc Cambó, un noi s’esperava amb una bombona de butà davant la porta. Va haver de marxar a una altra de les benzineres que hi ha a Mollet després que un veí li aclarís que allà ja no podia anar a comprar-hi més butà.

Jesús Herranz recorda amb nostàlgia els inicis del negoci, quan hi anaven molts pagesos i motors de regà i molts pocs cotxes. Van ubicar la benzinera al centre del poble, per on abans s’havia de passar si es volia anar a Barcelona (N-152). De la segona generació de l’empresa es va passar a la tercera, la que fins ara portava la benzinera. Eduardo Herranz, el fill de Jesús Herranz. Eduardo va ser l’últim encarregat i comptava amb un treballador més que servia el carburant als vehicles.

“La competència és una de les causes més clares del tancament”, afirma Jesús Herranz. Les empreses de subministrament de carburants s’han estès per Mollet, on hi ha la Cepsa, a l’entrada del poble; la Saras, situada al Caprabo; la Sant Jordi Repsol, que està al carrer Bosc, i la més nova, la Meroil SA, al polígon de Can Magarola. “La gent va al que és més barat, no donen importància al tracte familiar ni a la qualitat del servei”, explica Jesús Herranz. Assenyala la filera de cotxes aparcats davant la benzinera i diu: “Tots aquests cotxes passen per aquí cada dia, però mai han vingut a posar benzina, marxen a d’altres de més barates”.

A Can Benigno sempre hi va haver un treballador servint i això ja és una despesa extra. A partir del tancament, l’1 d’agost, només els treballadors de la Repsol continuen servint la benzina a pista. La Repsol, però, pot oferir petits descomptes als seus clients. “Si tenen la targeta es poden estalviar aproximadament tres cèntims per cada litre”, apunta l’encarregat de la benzinera Repsol, Enric Pujol. La benzinera Saras, la que abans era la benzinera del Caprabo, també redueix els preus als clients amb la fórmula dels punts que, quan s’acumulen, poden transformar-se en descomptes o en regals.

Enric Pujol també assegura que no poden competir amb les benzineres d’autoservei ni amb les de baix cost. Aquest model de benzineres amb pocs o cap treballador és el que ha enfonsat Can Benigno i el que està perjudicant benzineres com la Repsol, on treballen fins a 13 persones. L’estació de servei que coordina Pujol existeix des del 1974, aquest any compleix el 40è aniversari. La benzinera que és totalment d’autoservei i que, per tant, només ofereix l’opció de pagar amb targeta, és la que hi ha a Can Magarola.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 114 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't