Aquestes tres línies van tancar el 2014 amb números clarament superiors als de l’any anterior, tot i que partien d’un volum de passatgers molt més baix que les línies urbanes de Granollers que ja donaven servei a Canovelles i alguns barris de les Franqueses i la Roca.
És l’antiga línia de Canovelles (ara L4), la que registra un augment més important. Creix un 17,9% i passa a tenir 13.790 passatgers al conjunt de 2014. Per darrere, queda l’antic servei urbà de les Franqueses, que assoleix els 23.387 viatgers anuals amb un creixement del 9,98%, que també ha coincidit amb alguns canvis de recorregut i millores al servei. La línia de la Roca es queda amb 149.337 usuaris, un 9,02% més que l’any 2013.
La millora d’aquestes tres línies, però, no permet contrarestar del tot la pèrdua de passatgers de les tres línies urbanes de Granollers, que l’any passat van transportar un 2,83% menys de passatgers (1.006.525 usuaris). Aquesta xifra, però, millora la comparativa entre el 2012 i el 2013, quan la pèrdua d’usuaris va superar l’11% en un any condicionat per les obres al carrer Girona. Per tant, es manté la tendència a la baixa dels darrers anys: el 2008, abans de l’esclat de la crisi, els autobusos urbans de Granollers van arribar a moure 1,4 milions de persones en un any. Aquest 2014, el conjunt de les línies de Transgran va ser utilitzat per 1.178.994 passatgers, un 2,22% menys que el 2013.
De les antigues línies de Granollers, la que va tenir millors dades va ser la L1 de Can Gili i la Torreta passant per l’Hospital General i Canovelles. Només va perdre un 0,21% dels passatgers de 2013 i es va quedar en 454.192. La L3 –de la plaça Europa a l’estació de França– va baixar un 3,8% i va tenir 126.812 usuaris. La línia entre Can Bassa, Can Mònic i Bellavista (L21) va tenir 184.801 passatgers en tot l’any, un 5,05% menys. La bessona que no arriba a Can Mònic (L22) en va tenir 178.566 (un 4,42% menys), mentre que la del cap de setmana en va perdre un 7,75% .
BONES DADES A MOLLET
El transport urbà de Mollet va portar durant l’any 2014 un total de 393.210 passatgers, un 1,17% més que l’any anterior (388.667). D’aquesta manera, el servei manté la tendència a l’alça tot i la crisi econòmica perquè l’any 2008 va moure 329.799 persones. L’Ajuntament fa una valoració positiva dels resultats i destaca la xifra de viatgers transportats per quilòmetre recorregut, que se situa en 2,95 per sobre d’altres poblacions del Vallès Oriental. A diferència de Granollers, el servei també té ara més passatgers que l’any 2008, abans de l’esclat de la crisi. El creixement és del 19,23%.
Fora de les àrees de Granollers i Mollet, destaquen els increments dels serveis urbans de l’Ametlla (24%), de Santa Maria de Palautordera (15%) i de Sant Antoni i Sant Pere (6%). Per darrere queden els augments de Bigues i Riells (5,33%) i Caldes (3,54%). També guanya passatgers el servei urbà de Lliçà d’Amunt. Les tres línies d’aquest servei –dues internes del municipi i una tercera que connecta amb Granollers– van moure durant l’any passat 193.827 persones, un 3,6% més que l’any anterior. Respecte a les dades de 2013, el servei va créixer especialment durant el primer trimestre. En canvi, als darrers tres mesos de l’any es va produir una lleugera davallada respecte als registres de l’any anterior. El 68% dels usuaris ja utilitzen títols integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Només un 5% compren el bitllet senzill.
L’any 2014, també hi va haver serveis urbans que van perdre viatgers. És el cas de Parets, amb una pèrdua del 4,58%. Va moure 103.222 persones, prop de 5.000 menys que l’any anterior. També va perdre viatgers l’autobús urbà de Sant Fost (-3,93%), que es va quedar en 42.238. A Sant Celoni, la caiguda va ser del 2,76%. Cardedeu pràcticament es va mantenir estable (-0,66%).
{{ comment.text }}