Ho va anunciar Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Nobilitat del govern català, aquest dimecres a Montmeló en el tancament de l’assemblea de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). Els ajuntaments, la Generalitat i l’empresa Sagalés treballaran des d’ara la millora del servei per tenir-la definida al febrer i poder-la aplicar poc després.
“Ens vam comprometre a ampliar el servei si s’arribava a 25 viatgers de mitjana per expedició i aquest any s’ha aconseguit. Per tant, complirem”, va dir Font, que s’havia reunit el mateix dimecres amb alcaldes, regidors i tècnics dels cinc ajuntaments que formen aquest corredor. En concret, segons les dades de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, la línia té una mitjana d’ocupació de 25,71 usuaris per expedició. Són gairebé dos més que l’any passat. L’any 2010, quan es va posar en marxa, va tenir una mitjana d’11 viatgers per expedició.
A més, durant els sis primers mesos de l’any, la xifra mensual de passatgers ha estat superior a la del mateix mes de l’any 2014. Al març, es van superar els 15.800 passatgers al corredor.
La línia exprés de la Vall del Tenes té 27 expedicions diàries. En les al·legacions al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC), els ajuntaments van demanar que es passés a 54, el doble que ara. Aquest 2015, es preveu tancar l’any amb més de 156.000 passatgers, uns 13.000 més que l’any passat.
En la trobada d’aquest dimecres, els ajuntaments de la vall del Tenes també van recordar a Font la necessitat de disposar de serveis exprés –fan només una o dues parades a cada municipi i, per tant, escurcen el temps de viatge respecte a la línia convencional– els dies festius i durant l’agost, han explicat fonts municipals.
{{ comment.text }}