El gegant espanyol de la moda Mango, la segona firma exportadora del sector a l’Estat, ha engegat la construcció del seu principal parc logístic del món a la finca de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt. Amb una superfície total propera a les 80 hectàrees –sense comptar les 15 que hi ha al sector de Can Malé–, el sector de Can Montcau té unes dimensions similars a les del centre urbà del municipi, separat pel riu Tenes –vegeu gràfic adjunt.
Els primers treballs que s’estan fent consisteixen en l’arranjament dels accessos al sector des de la carretera BV-1432, a la sortida del nucli urbà, per facilitar l’accés dels vehicles de l’obra. Els barracons per als treballadors s’estan instal·lant al costat mateix de la masia de Can Montcau. Segons fonts de la companyia, el complex, amb més de 400.000 metres quadrats de sostre industrial i logístic, es construirà en tres fases que s’allargaran deu anys en total. La primera durarà uns cinc anys i culminarà amb la construcció de la principal nau logística. Després vindrà una segona fase que durarà uns dos anys i una tercera, amb tres anys més. La inversió global prevista és d’uns 360 milions d’euros i, segons fonts municipals, es calcula que en aquests deu anys poden treballar unes 10.000 persones en la construcció del complex.
El sostre industrial i logístic es concentrarà al voltant de la masia de Can Montcau amb una superfície de sòl de 312.000 metres quadrats. Les zones verdes se situaran a la part més propera a la carretera C-17 i sumaran prop de 400.000 metres quadrats, dels quals 126.000 a Can Malé, al costat dels terrenys on ara hi ha l’empresa Biokit.
El pla reserva uns 38.000 metres quadrats de sòl per a usos comercials i terciaris, també prop de la C-17 –vegeu gràfic–. En aquest sector és on Mango preveu obrir un outlet amb roba de la mateixa marca i d’altres marques pel qual ja disposa de permís de la Generalitat per fer una botiga d’un total de 10.000 metres quadrats. Tot i que no està concretat, en aquest mateix sector es podria fer un complex comercial i de cinemes. Prop d’aquesta zona, hi ha una parcel·la d’uns 17.000 metres reservat per a usos hotelers. Enric Casi, director general de l’empresa, diu que el sector comercial i hoteler se subcontractarà a un promotor extern “perquè no és el nostre negoci”.
Es calcula que el parc logístic suposarà un moviment d’uns 22.000 camions cada any que accediran al sector a través de dues noves rotondes situades a la carretera de Lliçà a Granollers (BV-1432), amb un vial exclusiu d’accés al complex.
DOS MIL LLOCS DE TREBALL EN DEU ANYS
El director general de Mango, Enric Casi, estima que el parc logístic de Mango a Lliçà d’Amunt generarà uns 2.000 nous llocs de treball quan estigui a ple rendiment d’aquí a uns deu anys.
En la contractació l’empresa donarà preferència a persones de Lliçà d’Amunt i de municipis de la rodalia. “De fet, sempre ho fem així”, ha dit Casi. Els llocs de treball generats seran de perfils i categories professionals molt diverses relacionades amb la gestió de magatzems logístics automatitzats.
La generació de llocs de treball és un dels aspectes destacats de l’impacte que tindrà el parc logístic de Mango. A finals de febrer Lliçà d’Amunt tenia registrades 1.138 persones aturades.
{{ comment.text }}