L’empresa acollia la festa del desè aniversari d’un servei amb el qual ha perseguit propiciar la conciliació de la vida laboral i la familiar. El servei té resultats quantificables: en aquests deu anys, 56 nens de 41 famílies han pogut passar per la guarderia i fer més senzill el contacte amb els pares, que han tingut la tranquil·litat de tenir els fills atesos al seu mateix lloc de treball. Però, a més d’aquests resultats, n’hi ha d’altres de menys quantificables, com ara la motivació que suposa per la plantilla disposar d’aquest servei.
El president del fabricant de productes de neteja de Canovelles, Josep Maria Lloreda, assenyala que considera la guarderia com “una inversió i no com una despesa”. “Tenir el personal motivat és molt important, perquè més enllà dels productes, les empreses són les persones”, remarca el responsable de la companyia.
De fet, a KH Lloreda les qüestions relacionades amb la conciliació de la vida laboral i familiar s’han tractat “sempre amb molta delicadesa”. “Intentem donar facilitats i, ara mateix, canviem els horaris de feina precisament quan canvia el calendari escolar”, explica Lloreda. A l’empresa també es concedeix certa flexibilitat a les hores d’entrada.
La introducció de la guarderia a l’empresa ha rebut l’agraïment dels treballadors. Actualment, la plantilla la formen 83 persones i, tot i que hi ha hagut rotació, les 41 famílies beneficiades suposarien aproximadament la meitat de treballadors.
“El servei continuarà, perquè els pares han donat una benvinguda molt bona a aquesta resposta a les seves necessitats i, en canvi, no ens ha portat cap problema”, diu Lloreda.
bONA EVOLUCIÓ DEL NEGOCI
Mentrestant, el negoci de la companyia avança amb signes positius, impulsats particularment pel creixement internacional que l’empresa ha activat en els últims exercicis. “Estem evolucionant lleugerament per sobre del pressupost”, assenyala el president de la companyia fabricant del conegut desgreixador KH7.
Després de fregar el 10% de creixement durant l’exercici passat, l’evolució d’aquest any estarà en unes xifres similars. L’empresa espera tancar l’exercici amb una facturació propera als 45 milions d’euros, després d’haver obtingut vendes de 42,3 milions l’any passat.
Les exportacions suposaran un 5% de la xifra de vendes. “Encara és un percentatge petit, perquè hem començat a exportar fa poc temps, però confiem que anirà guanyant pes”, explica Lloreda. Els mercats que estan evolucionant més positivament són els de Colòmbia i Itàlia, segons el president.
{{ comment.text }}