Ho va dir fa uns dies a la jornada Les Infraestructures de Transport, organitzada pel Fòrum de Col·laboració Publicoprivada de Granollers i que es va fer a Can Muntanyola.
Manau va lamentar que a l’hora de plantejar el desdoblament de la via cada municipi fes plantejaments per la seva banda i va posar d’exemple la petició de soterrament a l’altura de Mollet o d’una nova estació a Montmeló, a tocar del Circuit. També va contraposar aquesta situació amb la que es va donar al tram nord de la línia on la unitat dels alcaldes va propiciar una important millora de les instal·lacions entre Ripoll i Puigcerdà. Amb tot, Manau, va defensar la importància del desdoblament “Amb la doble via fins a la Garriga el servei es pot millorar moltíssim”.
Per la seva banda, el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, va insistir que el desdoblament de la R3 és una prioritat de l’executiu català. Amb tot, va reconèixer que estan pendents que el Ministeri de Foment redacti el projecte executiu dels tres trams que s’ha proposat prioritzar: dos entre Parets i la Garriga i un entre Centelles i Vic. Això permetria “augmentar la freqüència i, sobretot, millorar la fiabilitat de la línia”. Però “l’aspiració final és el desdoblament total”, va recordar.
Ara, segons Flores, s’està pendent que el Ministeri de Medi Ambient tramiti una declaració d’impacte ambiental separada per aquests trams que exclogui zones més conflictives –el futur túnel ferroviari del Congost– o on encara hi ha debat –una possible variant en el pas per Santa Perpètua–. “Hi ha el compromís personal de la ministra i esperem que es faci ràpid”.
En la seva intervenció, Josep Manau també es va mostrar crític amb la creació de noves estacions i, en aquest sentit, va qüestionar la necessitat de fer una nova estació al costat del barri de Montornès Nord, a la línia R2. També va criticar la decisió d’aixecar les vies de l’antic enllaç ferroviari entre les línies R2 i R3 entre Granollers i les Franqueses.
{{ comment.text }}