L’obra forma part del paquet d’inversions pactat entre la concessionària d’autopistes i el Departament de Territori i Sostenibilitat.
De moment, s’estan fent treballs previs com la instal·lació de la senyalització i tasques de topografia. Està previst que en els propers dies –aquesta mateixa setmana o la que ve– ja s’hi comenci a treballar amb maquinària. Per era, no afectarà la circulació de vehicles per la C-17. Els treballs han de quedar enllestits entre els mesos de maig i juny de 2015.
La construcció d’aquest enllaç a la C-33 era una vella reivindicació de la ciutat de Mollet. Permetrà crear una connexió directa entre la C-33 i la C-17 en sentit nord i, per tant, evitarà als conductors que surten de l’autopista haver de fer un complicat canvi de sentit a través de la C-59 o bé entrar al nucli urbà de la ciutat per seguir en direcció a Granollers o Vic. En aquest cas, s’estima que l’estalvi de temps pot ser d’uns 20 minuts en hora punta. L’obra també ha d’ajudar a reduir el trànsit per l’interior de l’antiga carretera de Ribes, al centre de Mollet.
La connexió tindrà una llargària de 780 metres amb un carril de quatre metres d’amplària i vorals a tots dos costats. La nova infraestructura inclourà la construcció d’un nou viaducte de 46 metres de llargària sobre les vies de la línia de tren de Portbou. També un pas inferior de 44 metres de longitud sota les vies de l’enllaç entre la línia R2 i la R8, que va cap a la Universitat Autònoma de Barcelona i Martorell. Aquest pas inferior es construirà a l’exterior i, posteriorment, es col·locarà sota la infraestructura ferroviària i es reduirà així al mínim l’afectació al pas de trens. La nova connexió obligarà a fer una petita modificació de l’actual sortida de la C-17 per enllaçar amb la C-59 perquè el nou vial hi passa a tocar.
{{ comment.text }}