Aquesta escola, és, juntament amb la Garcia Lorca, del barri de Lourdes, l’única de Mollet que té unitats d’aquestes característiques. Atenen infants amb discapacitats físiques, sensorials o intel·lectuals que van a una escola ordinària, comparteixen algunes classes amb els seus companys, però amb el suport d’un educador.
La inclusió en escoles ordinàries afavoreix la integració dels infants, que estan més estimulats per relacionar-se amb la resta dels alumnes. Al Sant Vicenç n’hi ha dues que el curs passat sumaven un total de 14 alumnes de Mollet i pobles de la rodalia i eren ateses per dos mestres i dos educadors. Al juny, el Departament va anunciar a la direcció que suprimiria un educador perquè calia destinar-lo a un altre centre. Aquest curs havia de començar amb 13 alumnes, però durant l’estiu se n’hi van afegir dos més, amb la qual cosa les dues unitats tenen 15 alumnes de segon a sisè de Primària, però disposen d’un educador menys. “Hem perdut les 25 hores d’aquest educador i això farà que els nens puguin estar menys temps en aules ordinàries. Perdem un recurs molt important”, es queixa la directora de l’escola, Montse Farell.
“Hi ha 15 infants i cadascun amb les seves necessitats i només tres persones per atendre’ls a dins i fora de l’aula, alguns amb una gran dependència. Per exemple, les dues nenes de cinquè han d’estar a l’aula sense suport”, diu Sílvia Alarcos, mare d’un dels alumnes de la USEE. “Quan el meu fill va començar a primer, hi havia quatre alumnes i tenien dues persones. No podem funcionar així tot el curs. Han de posar una persona més, sigui qui sigui”, afegeix.
Dimarts vinent, representants de l’AMPA presentaran les firmes recollides en una entrevista que tenen concertada amb l’inspector de zona. També han acudit al síndic personer de Mollet. La direcció del centre també ha reclamat la recuperació del mestre.
{{ comment.text }}