El govern de les Franqueses aprova el sector N tot i els dubtes de l’oposició sobre la seva viabilitat

El govern municipal de les Franqueses (CiU, PSC, PP i UPLF), ha aprovat aquest dijous el pla parcial del polígon industrial de la carretera de Cardedeu, conegut com el sector N.

El 9 Nou
25/11/2014

Tota l’oposició hi va votar en contra i va expressar els seus dubtes sobre la viabilitat del pla i la possibilitat que els propietaris i les empreses existents puguin fer front al cost de la urbanització. Fins i tot l’exsocialista Esteve Ribalta, que, de fet, fins fa pocs mesos era el regidor d’Urbanisme i va dirigir la tramitació del pla.

L’actual regidor d’Urbanisme, Joan Antoni Marín (PSC), va explicar que el projecte d’urbanització, encara pendent d’aprovació, té un cost estimat d’uns 13,4 milions d’euros, és a dir uns 55 euros per metre quadrat de superfície d’aprofitament privat. Segons ell, els propietaris obtindran una plusvàlua important, perquè el valor del sòl passarà dels actuals 46 euros per metre quadrat a 202. Per Marín, aquest preu és encara molt inferior al que hi ha en altres polígons de la comarca i va citar el cas de Lliçà d’Amunt, amb 318 euros, Pla de Llerona (de 309 a 521), Cardedeu (291) o la Garriga (de 339 a 357). A més, la situació del polígon prop de la ronda Nord i al costat de la carretera C-251 encara el farà més atractiu, segons el regidor.

Els grups de l’oposició van posar en dubte l’oportunitat d’engegar un projecte urbanístic d’aquesta magnitud en un context encara de crisi i dubten que l’Ajuntament aconsegueixi que el Parlament voti una esmena als pressupostos de la Generalitat per aprovar una excepció a la llei de comerç i permetre implantacions comercials en la part més propera a la ronda. El regidor d’ERC, Àngel Profitós, va llançar un advertiment en aquest sentit. “El Grup Parlamentari d’ERC no aprovarà aquesta esmena”, va dir, i va afegir que el preu estimat de 202 euros per metre “està fora de mida”.

El grup de Convergència per les Franqueses, de l’exalcalde Francesc Torné, també es mostrava contrari al fet que el pla parcial inclogui la reserva per al traçat del quart cinturó, complint una de les condicions que va posar la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona. Esteve Ribalta advertia que no ha quedat demostrat que el pla sigui beneficiós ni per als veïns ni per a les empreses existents i advertia que “algunes potser hauran de tancar”.

L’alcalde Colomé argumenta que el nou pla ha reduït els costos d’urbanització i que quan es faci el procés de reparcel·lació es parlarà personalment amb tots i cadascun dels propietaris i, si cal, es buscaran solucions particulars. “No farem de banc de ningú, però a qui ens demostri amb papers que no pot pagar intentarem buscar solucions”. Segons Colomé, el nou pla parcial fa el sector molt més atractiu perquè ha augmentat l’ocupació de les parcel·les del 50 al 70%, preveu la possibilitat de la subdivisió horitzontal i ha ampliat els usos, de la mateixa manera que en altres polígons, inclosos els educatius i esportius. Va dir que, tot i que algunes empreses manifesten els seus dubtes sobre si podran pagar els costos, n’hi ha d’altres que han advertit que si no es desenvolupa el pla potser hauran de marxar. “I són molts llocs de treball”, va advertir. També va recordar que amb el pla es compleix un dels punts del programa electoral de CiU.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 143 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't