Sant Celoni suavitzarà el mur viari de la carretera C-35

Prop de cinc anys després de l’entrada en servei de la reforma a la porta de Ponent, Sant Celoni farà una nova actuació a la carretera C-35 tot i que menys ambiciosa i adaptada a l’entorn actual de crisi econòmica.

El 9 Nou
08/12/2014

Fa set anys, en l’època del govern d’entesa (PSC, ERC i ICV-EUiA), la Generalitat va projectar una ambiciosa reforma de la carretera C-35 al seu pas per Sant Celoni que havia de posar fi a la inseguretat i els problemes d’accés al polígon industrial Molí de les Planes i als barris de l’altra banda, les Borrelles, Illes Belles i les Torres.

El pla, que preveia la construcció de dues noves rotondes a diferent nivell, amb un cost aproximat de més de 13 milions d’euros, va quedar estroncat per culpa de la crisi econòmica. Ara, un nou pla, adaptat a les restriccions econòmiques del moment, busca aconseguir uns resultats semblants.

“Fa tres anys vam demanar a la Generalitat solucions que fossin realitzables. Vam fer una proposta de mínims dissenyada pels Serveis Tècnics Municipals i l’hem treballat amb la direcció general de Carreteres”, explica l’alcalde, Joan Castaño. L’alcalde creu que el treball de les dues administracions ha estat exemplar. “Creiem que l’important és impulsar obres necessàries per garantir la seguretat i la comunicació i que els projectes ja estan planificats i a punt per començar les obres. Les obres són patrimoni de la col·lectivitat i no s’han de polititzar. De la mateixa manera, quan el tripartit planejava l’ARE de Can Riera de l’Aigua, ens hi vam oposar”.

La resposta a les demandes de l’Ajuntament, els industrials i els veïns ha arribat fa quinze dies. El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, va comunicar a l’Ajuntament que aquest mateix any es farà la licitació de la construcció d’una rotonda a la porta de Llevant, prop del parc de Bombers, l’estació de la ITV i els supermercats Caprabo i Lidl. Les obres començaran l’any vinent amb un pressupost de poc més d’un milió d’euros i la inversió, segons diu l’alcalde, està assegurada passi el que passi amb el pressupost de la Generalitat de l’any vinent, ja que no està lligada a aquest pressupost, sinó a un pla econòmic de finançament d’infraestructures. “Se’ns ha garantit que es farà”, diu Castaño.

La construcció de la rotonda regularà el trànsit dels vehicles que passen per la C-35 i que accedeixen i surten del nucli urbà de Sant Celoni a la porta de Llevant. Aquest punt registra una intensitat de circulació d’uns 21.000 vehicles diaris, dels quals un 8,5% són camions. Per fer més fluïda la circulació, el projecte inclou un carril directe per als conductors que circulin en direcció a la Batllòria i que no es veuran obligats a entrar a la rotonda.

Segons Castaño, la Generalitat s’ha compromès a executar més endavant una altra millora substancial a la carretera, tot i que sense concreció de calendari. És una ampliació de la calçada i uns carrils centrals segregats per als vehicles que vulguin entrar i sortir de la carretera entre els quilòmetres 56,500 i 57,100, aproximadament entre els carrers Montserrat Roig i Montllorer. La previsió és que el projecte es pugui licitar al llarg de l’any vinent i les obres comencin l’any 2016. El pressupost serà d’aproximadament un milió d’euros.

En aquest mateix sector també hi ha l’acord per tal de fer un pas inferior per a vianants a l’alçada del carrer Font del Ferro d’uns tres metres d’amplada i 2,5 d’alçada. L’Ajuntament s’ha compromès a fer les obres complementàries de connexió del pas amb les dues bandes de la carretera.

La millora de la carretera C-35 ha estat una llarga reivindicació de tota la societat civil, especialment dels treballadors i empresaris del polígon Molí de les Planes. El sindicat CCOO va ser un dels principals impulsors d’una manifestació que va recórrer la carretera el dia 25 d’octubre. També va ser una de les principals motivacions de la creació de l’Associació d’Empresaris del Polígon Molí de les Planes que reuneix un total de 28 empreses de les 86 que hi ha al sector segons un estudi de PIMEC de l’any 2012. Només les empreses de l’associació es calcula que sumen uns 600 treballadors que fan servir cada dia la carretera.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 105 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't