La dada s’ha pogut constatar arran de la instal·lació de càmeres de control i es va posar de relleu en una sessió informativa que es va fer dijous passat al vespre a l’Ateneu per parlar sobre els problemes que genera la carretera. La gran majoria dels vehicles que no respecten el semàfor, un 96%, són de fora del poble, la qual cosa fa pensar als responsables municipals que els conductors de pas tenen la sensació d’estar circulant per una carretera i no per un carrer del poble.
Segons fonts municipals, la implantació de les càmeres a partir del juny de l’any passat, ha permès quantificar la magnitud del problema que representa el pas de la carretera pel mig del poble, amb una intensitat mitjana d’uns 12.000 vehicles diaris. Les situacions de risc augmenten arran del gran nombre de persones que travessen la carretera per entrar o sortir de l’escola publica Joaquim Abril, amb 417 alumnes.
En la sessió informativa es va acordar treballar per trobar alternatives al trànsit de pas i que la B-500 esdevingui un carrer més del poble. En aquest sentit, l’Ajuntament ha explicat que ja hi ha hagut reunions amb el director general de Carreteres per traslladar-li les dades sobre el volum de trànsit i plantejar-li la necessitat d’adoptar mesures, encara que siguin provisionals, per desviar el pas de vehicles.
En la reunió també es va posar de relleu que la implicació ciutadana resultarà vital en la negociació amb la Generalitat per arribar a una solució. De moment, ja s’ha acordat crear una comissió amb l’Ajuntament i els veïns per establir un pla d’acció i treballar alternatives. Es començarà amb una recollida de firmes i una nova sessió informativa oberta a tota la ciutadania.
{{ comment.text }}