Entre gener i desembre, la línia e7 va transportar un total de 143.339 passatgers, prop de 45.000 més dels que havia mogut durant l’any 2012.
Aquestes bones xifres també han repercutit en la línia convencional paral·lela, que ha experimentat un 5% de creixement en el nombre de passatgers. “Vol dir que captem usuaris nous, molts que abans feien el desplaçament amb tren i alguns que han deixat el cotxe a la parada i han optat per la nova fórmula de l’e7”, han explicat a EL 9 NOU fonts de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, que ja reclama al Departament de Territori i Sostenibilitat la creació de noves expedicions per ampliar el servei.
L’any 2014 ha estat el primer any complet després de l’ampliació de la línia amb cinc noves expedicions que es va fer el setembre de 2013. El darrer trimestre de l’any, es van mantenir xifres clarament més bones que les de l’any anterior, amb un augment mitjà del 20,57%. De fet, l’e7 va registrar durant l’octubre el màxim històric de passatgers en un sol mes, amb 16.866 persones transportades. Durant tots els mesos de l’any, ha superat els registres del mateix mes de l’any anterior de manera clara. De fet, no ha baixat en cap mes dels 11.000 viatgers.
Les bones xifres han comportat, també, un clar increment de l’ocupació mitjana per cada expedició. En quatre anys, s’ha més que doblat i ha passat dels 11,3 passatgers per expedició de l’any 2010 –la línia es va estrenar el juliol d’aquell any– als 23,6 de l’any 2014. Al darrer any, tot i la millora que es va fer al servei, es van guanyar 3,4 viatgers de mitjana per cada expedició. Els ajuntaments reclamen més expedicions.
{{ comment.text }}