L’operació, el valor de la qual no s’ha comunicat, consolida la posició internacional del grup amb l’accés a un dels principals mercats mundials del sector.
“Als Estats Units és difícil tenir un posicionament ferm si no hi tens una plataforma física i un personal propi”, apunta el conseller delegat del grup català, Carles Ventós. “Estem en una estratègia per convertir-nos en una empresa global, i estem fent els passos sense pressa”, afegeix. Als Estats Units, Lucta hi disposarà de la quarta planta productiva a l’estranger després de les de Colòmbia, Mèxic i la Xina, que se sumen al complex industrial de Montornès.
“Lucta es beneficia d’una sòlida plataforma amb disseny i producció per desenvolupar en un mercat tan gran i dinàmic com el nord-americà”, apunta Ventós. La compra d’FSS, amb seu central a Nova Jersey i planta de producció a Baltimore, enriqueix també la producció de Lucta, amb la introducció en aromes per a cafè. “És un sector desconegut per a nosaltres, amb gran potencial de creixement”, diu Ventós.
FSS, que conservarà el seu nom, aportarà al grup Lucta (que n’adquireix el 100% de les accions), unes vendes de 50 milions de dòlars (44 milions d’euros), i uns beneficis abans d’impostos i amortitzacions (Ebitda) de 8,5 milions de dòlars (7,5 milions d’euros). Lucta passarà a obtenir un 21% dels ingressos al mercat dels Estats Units (fins ara n’obtenia un 2%), i arribar a 218 milions d’euros de facturació aquest 2015. La plantilla arribarà a 837 treballadors, amb els 150 d’FSS.
NOVA PLANTA A MONTO`RNÈS
L’operació als Estats Units (un mercat en el qual Lucta perseguia entrar des de fa alguns anys) forma part d’una potent política inversora. Destaca la construcció d’una nova planta d’aromes per a pinsos a Montornès. Aquesta planta, en què s’inverteixen sis milions d’euros, es posarà en funcionament cap al setembre, segons les previsions del grup. “Incrementarà la nostra capacitat de producció en un 30%, però sobretot és un pas endavant en qualitat”, avança Carles Ventós.
Lucta és líder mundial en producció d’aromes per a alimentació animal, una divisió que quedarà potenciada amb la inversió. El grup també elabora aromes per a alimentació humana i fragàncies per a productes de cura de la llar. Els plans inversors de la companyia també inclouen un nou centre d’innovació, situat a la UAB (3 milions d’euros), una nova fàbrica a la Xina que s’inaugurarà a final d’any (23 milions), i una ampliació a la planta de Colòmbia (2,3 milions).
Lucta ha tancat el 2014 amb un rècord de vendes, amb 167 milions (un 7,8% més) i beneficis bruts de 32,5 milions (un 10% més).
{{ comment.text }}