El cartell de l’edició d’enguany del reconegut festival de música ha tornat a fer protagonistes les dues germanes, però, en aquest cas amb companyia, amb dos germans bessons que representen els seus marits. La campanya, molt trencadora, es pot veure per tot Barcelona i també a la flota de camions d’Estrella Damm.
La història es remunta al 2000, quan la Natàlia i la Meritxell tenien 20 anys, i van descobrir a la revista Mondo Sonoro un petit anunci en què buscava bessones amb poders paranormals per a un anunci. “Es feia un càsting a les oficines d’Advanced Music. Vam anar a la cita perquè ens va semblar molt misteriós, i ens va agradar la idea de posar les cares juntes, perquè sí, perquè érem bessones i podíem fer-ho pel fet d’estar repetides”, recorden. Finalment i després de fer-los moltes fotos amb la seva Polaroid, Sergi Caballero, l’ideòleg de tot el tinglado, les va escollir per ser la imatge del festival.
Les dues germanes, una fotògrafa i cineasta, i l’altra psicòloga, recorden que van fer fotos a la casa de les Carolines d’en Güell. “Havíem de fer posat de poders telequinèsics. I va ser una experiència molt increïble i fantàstica. El nostre posat era molt seriós, fèiem por de veritat. En aquella època, a més, tot era més autèntic, en el sentit que podies generar un mite, un personatge misteriós… i així ho vam ser durant molt de temps… érem russes i no parlàvem amb ningú”. Durant el festival van estar en un estand, on el públic es podia fer fotos amb elles amb una Polaroid. “La gent feia fila, s’asseia i ens parlaven, però nosaltres no dèiem ni mu”, recorden.
Aquesta història de les bessones del Sónar es va reprendre el setembre passat, quan Meritxell Soler va rebre una trucada de Sergi Caballero per explicar-li la idea que havia tingut: fer-les tornar. Però en aquesta ocasió les volia fer casar. “Tot i això nosaltres conservàvem els nostres posats seriosos i amb cara de pocs amics, perquè en realitat no volíem casar-nos, i ens dedicàvem a la ventrilòquia. Una idea delirant i genial, com és el seu estil”.
A partir d’aquí van començar una campanya per trobar els seus marits. “És llavors quan en Quim i en Carles es van presentar al càsting, i els van escollir entre 300 bessons, perquè eren els més eixerits i els més riallers, ben al contrari de nosaltres!”. Les dues germanes consideren que han estat una troballa. “Són encantadors, tant en la ficció com en la realitat. A més, ells poden llegir el futur, són visionaris… Formem unes parelles del tot paranormals”.
El rodatge d’aquest nou anunci diuen que va ser molt intens, fent fotos i rodant a la Colònia Güell amb un banquet amb 50 parelles de bessons de convidats, i també al Conservatori de Música de Barcelona. El rodatge el van fer al novembre, i Meritxell Soler va aprofitar el viatge des de Buenos Aires, on viu, per presentar el seu últim film, Movie. La seva germana Natàlia va viatjar des de Praga, on viu des de fa temps.
La Meritxell també va aprofitar el rodatge per fer unes fotografies inèdites. “Són fotos que reflecteixen aquest univers obscur, paranormal i inquietant de les bessones, el dia del seu casament i la posterior vida matrimonial, en primera persona, els mateixos bessons i bessones fent-se fotos”, explica.
A Soler li va semblar bona idea crear un univers des de la seva pròpia mirada, fent un homenatge a la imatge del festival amb els selfies, “creant un nou punt de vista per fer partícips els fans del món íntim dels acabats de casar i així seguir construint el mite entorn d’aquests personatges de descendència russa”. D’aquesta manera aniran publicant de manera exclusiva algunes fotos seves i dels bessons al compte d’Instagram @sonartwins. “Una altra vegada, estem molt contentes amb el resultat de la campanya”, afirmen les bessones.
{{ comment.text }}