Ho va anunciar ell mateix durant el ple en què l’oposició d’Imaginem, el PSC i ERC –amb majoria de 9 vots– van aprovar una moció en què es demanava la paralització del procés i la creació de dues comissions que estudiaran diverses opcions per la pacificació del trànsit en les dues vies.
Les comissions estaran formades per membres de tots els partits, veïns de Marata i Corró d’Amunt, organitzacions agràries, el Consell de la Pagesia, l’arquitecte municipal i el cap de la Policia Local.
El grup del govern (CDC) es va abstenir en la votació, però el regidor d’Urbanisme, Jordi Ganduxé, va insistir que està a favor de la rotonda i que creu que “la rotonda d’acabarà fent”.
Des de l’oposició, Rafael Bernabé, d’Imaginem, va acusar el govern d’haver tirat pel dret “com una piconadora i sense tenir en compte les persones afectades”. Des del PSC, partit que compartia el govern amb CiU en el mandat anterior, Joan Antoni Marín va matisar que el seu grup continua pensant que la rotonda “és la millor solució per a la seguretat”, però va fer autocrítica dient que “potser les coses no es van fer de la manera que s’havien de fer”. Àngels Profitós, d’ERC, va instar que les comissions es posin a treballar immediatament i que mentrestant es prenguin mesures de seguretat per millorar la senyalització de la cruïlla.
L’alcalde va reiterar que pel govern “està a favor de la rotonda i quan abans millor”, i va remarcar que des del 2008 hi hagut 15 accidents de trànsit a la cruïlla. Va dir que segons un estudi de la Direcció General de Carreteres, per la BV-5151 hi passen 2.800 vehicles al dia i 2.500 més, pel camí de Marata. Va afegir que trobava a faltar “persones de Llerona” i més tècnics en les comissions proposades.
{{ comment.text }}