EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

A l’octubre han de començar les obres de desdoblament de l’Eix entre Cervera i Vic

Ho ha anunciat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una visita a les obres del viaducte d’Osormort.

El 9 Nou
28/09/2010

El desdoblament es preveu que es completi el primer semestre de 2013. De moment avui s’ha adjudicat el tram entre Cervera i Manresa, i aviat es preveu fer-ho amb el que arriba fins a Vic.

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

” El conseller Joaquim Nadal visita els treballs de desdoblament de l’Eix Transversal a Osona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de l’Eix Transversal a Osona, a l’altura de Sant Sadurní d’Osormort. El gruix dels treballs de desdoblament es desenvolupa al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, de 55,4 quilòmetres de longitud, amb tasques de moviments de terres, construcció d’estructures, desbrossades i desviament de serveis. El tram on es treballa representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorregut. D’altra banda, el conseller ha anunciat que avui la concessionària Cedinsa ha adjudicat les obres del tram entre Cervera i Manresa i que els treballs podran començar en aquest tram a mitjans d’octubre. L’execució total de les obres, des de Cervera a Caldes de Malavella, comporten una inversió de 708,3 MEUR.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui, acompanyat de l’alcalde de Sant Sadurní d’Osormort, Enric Riera, les obres per al desdoblament de l’Eix Transversal, a l’altura del viaducte en construcció en aquest municipi. L’estructura, de 503 metres de longitud i una amplada d’11,5 metres, se situa en paral·lel a l’actual i creua la riera Major i la riera de les Corts. En aquest viaducte, en fase molt avançada d’execució, ja s’han formigonat 11 dels 13 trams que tindrà.

El gruix dels treballs de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) es desenvolupa actualment al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, que té una longitud de 55,4 quilòmetres. Al llarg d’aquest àmbit, es duen a terme tasques de diferents tipus, segons els punts; principalment, moviments de terres, construcció d’estructures, desviament de serveis, elements de drenatge i desbrossades. Aquest tram representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorrregut.

Traçat i estat dels treballs

* Longitud: 55,4 quilòmetres
* Enllaços: 14
* Viaductes: 18
* Túnels: 11

La complicada orografia en aquest àmbit comporta la construcció de diferents túnels i túnels artificials. Fins a l’AP-7, s’aprofita la carretera actual per al desdoblament. S’adaptaran els enllaços existents, tret de l’enllaç de Sant Hilari Sacalm, on es remodelarà el ramal de sortida de l’autovia provinent de Vic. Pel que fa a elements contructius, cal remarcar el túnel de Joanet, amb una longitud de 1.440 metres, i els viaductes d’Osormort i de les Fosses, duplicacions de les estructures existents.

A partir de l’AP-7, l’actual C-25 es configura com a ramal de connexió cap a l’aeroport de Girona i des de l’autopista es construeix una nova via desdoblada, de dos quilòmetres de longitud, que permet connectar amb l’N-II desdoblada, al terme de Caldes de Malavella, tant en direcció Girona com en direcció Mataró.

La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d’amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d’amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació.

* Gurb – Espinelves (19,3 quilòmetres): En aquest tram, es duen a terme treballs dedesviament de serveis afectats per les obres (com per exemple, línies de telèfon i llum o conduccions aigua); desbrossades i moviments de terres. Així mateix, cal remarcar que s’està treballant en l’estructura del viaducte d’Osormort i al túnel de Sant Julià, s’estan fent els treballs de seguiment arqueològic. D’altra banda, s’està treballant en la desbrossada de la zona del túnel del Buc.

* Espinelves – Santa Coloma de Farners (17,1 km): Les tasques que s’estan executant corresponen sobretot adesviaments de serveis, moviments de terres, desbrossades i obres de drenatge, així com execució d’estructures. En aquest sentit, s’està construint l’estructura de formigó del viaducte dels Empedrats i s’està treballant en el muntatge de l’estructura metàl·lica en el viaducte del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i en l’execució de les piles i estreps dels viaductes del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i del sot d’Ullastre (242 m). D’altra banda, s’està treballant en la desbrossada de la zona dels túnels de Pigot, les Comes i Joanet.

* Santa Coloma de Farners – Caldes de Malavella (18,9 km): En aquest tram, s’estan efectuant els desviaments dels serveis afectats, desbrossades i obres de drenatge. Així mateix, s’està treballant en les estructures dels viaducte de les Fosses, de Castanyet i de Canadell. També s’està executant l’excavació i sosteniment de la boca est del túnel de les Fosses.

Inici de les obres als altres trams

En l’actualitat, l’Eix Transversal (C-25) té 153 quilòmetres de longitud i discorre entre Cervera i Riudellots de la Selva. Compten amb característiques d’autovia tres petits trams; el comprès entre Cervera i les Oluges i les circumval·lacions de Manresa i Vic.

Les obres consistiran el desdoblament de l’actual carretera per tal de formar una autovia de dos carrils per a cada sentit de la circulació. En total, es desdoblaran 142,8 quilòmetres de carretera, es construirà un nou tram de 2 quilòmetres d’autovia (des de l’AP-7, fins connectar amb l’N-II al terme de Caldes de Malavella) i una cinquantena de viaductes i 14 túnels i es formaran o adaptaran 40 enllaços. Així mateix, es duran a terme tasques de millora i adaptació dels trams que ja tenen quatre carrils. El desdoblament de l’Eix Transversal comportarà una inversió en l’execució de les obres de 708,3 MEUR.

Aquesta actuació es desenvolupa mitjançant una concessió d’obra pública, que inclou l’execució dels treballs i la gestió de la infraestructura per un període de 33 anys. El plec de condicions estableix que la concessionària subdivideixi les obres en tres grans trams i subrogui l’execució del 50% del volum de l’obra, per tal de garantir una major concurrència i evitar la concentració de l’execució dels treballs en una sola empresa.

Així, les obres es concentren ara en el tram Gurb-Caldes de Malavella i aquesta tardor començaran els treballs dels dos trams restants, Cervera – Manresa i Manresa – Gurb. En aquest sentit, avui la concessionària ha adjudicat el tram de Cervera a Manresa, per tal que les obres puguin començar en aquest tram a mitjans d’octubre. Es preveu que la concessionària encarregui properament les obres entre Manresa i Gurb per tal que també hi comencin els treballs. Es preveu que el desdoblament de l’Eix Transversal es completi durant el primer semestre del 2013.

Infraestructura vertebradora

L’Eix Transversal vertebra les comunicacions per carretera entre la plana de Lleida, les comarques centrals i Girona. El seu desdoblament permetrà millorar la seguretat i el trànsit d’una via que registra una mitjana d’entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, amb un percentatge de circulació de vehicles pesants d’entre el 20% i el 30%, segons els trams. D’altra banda, aquesta actuació potenciarà les connexions intercomarcals i les de llarg recorregut, fomentarà l’equilibri territorial i afavorirà el desenvolupament econòmic a les comarques de l’interior.”

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't