EdiciĂł Osona i RipollĂšs

Tria la teva ediciĂł predeterminada

EdiciĂł VallĂšs Oriental

A l’octubre han de començar les obres de desdoblament de l’Eix entre Cervera i Vic

Ho ha anunciat el conseller de PolĂ­tica Territorial i Obres PĂșbliques, Joaquim Nadal, en una visita a les obres del viaducte d’Osormort.

  • El 9 Nou
  • 28/09/2010 | 19:51
  • 0

El desdoblament es preveu que es completi el primer semestre de 2013. De moment avui s’ha adjudicat el tram entre Cervera i Manresa, i aviat es preveu fer-ho amb el que arriba fins a Vic.

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

” El conseller Joaquim Nadal visita els treballs de desdoblament de l’Eix Transversal a Osona

El conseller de PolĂ­tica Territorial i Obres PĂșbliques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de l’Eix Transversal a Osona, a l’altura de Sant SadurnĂ­ d’Osormort. El gruix dels treballs de desdoblament es desenvolupa al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, de 55,4 quilĂČmetres de longitud, amb tasques de moviments de terres, construcciĂł d’estructures, desbrossades i desviament de serveis. El tram on es treballa representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorregut. D’altra banda, el conseller ha anunciat que avui la concessionĂ ria Cedinsa ha adjudicat les obres del tram entre Cervera i Manresa i que els treballs podran començar en aquest tram a mitjans d’octubre. L’execuciĂł total de les obres, des de Cervera a Caldes de Malavella, comporten una inversiĂł de 708,3 MEUR.

El conseller de PolĂ­tica Territorial i Obres PĂșbliques, Joaquim Nadal, ha visitat avui, acompanyat de l’alcalde de Sant SadurnĂ­ d’Osormort, Enric Riera, les obres per al desdoblament de l’Eix Transversal, a l’altura del viaducte en construcciĂł en aquest municipi. L’estructura, de 503 metres de longitud i una amplada d’11,5 metres, se situa en paral·lel a l’actual i creua la riera Major i la riera de les Corts. En aquest viaducte, en fase molt avançada d’execuciĂł, ja s’han formigonat 11 dels 13 trams que tindrĂ .

El gruix dels treballs de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) es desenvolupa actualment al tram entre Gurb i Caldes de Malavella, que tĂ© una longitud de 55,4 quilĂČmetres. Al llarg d’aquest Ă mbit, es duen a terme tasques de diferents tipus, segons els punts; principalment, moviments de terres, construcciĂł d’estructures, desviament de serveis, elements de drenatge i desbrossades. Aquest tram representa el 50% del volum de l’obra i el 40% del recorrregut.

Traçat i estat dels treballs

* Longitud: 55,4 quilĂČmetres
* Enllaços: 14
* Viaductes: 18
* TĂșnels: 11

La complicada orografia en aquest Ă mbit comporta la construcciĂł de diferents tĂșnels i tĂșnels artificials. Fins a l’AP-7, s’aprofita la carretera actual per al desdoblament. S’adaptaran els enllaços existents, tret de l’enllaç de Sant Hilari Sacalm, on es remodelarĂ  el ramal de sortida de l’autovia provinent de Vic. Pel que fa a elements contructius, cal remarcar el tĂșnel de Joanet, amb una longitud de 1.440 metres, i els viaductes d’Osormort i de les Fosses, duplicacions de les estructures existents.

A partir de l’AP-7, l’actual C-25 es configura com a ramal de connexiĂł cap a l’aeroport de Girona i des de l’autopista es construeix una nova via desdoblada, de dos quilĂČmetres de longitud, que permet connectar amb l’N-II desdoblada, al terme de Caldes de Malavella, tant en direcciĂł Girona com en direcciĂł MatarĂł.

La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d’amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d’amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació.

* Gurb – Espinelves (19,3 quilĂČmetres): En aquest tram, es duen a terme treballs dedesviament de serveis afectats per les obres (com per exemple, lĂ­nies de telĂšfon i llum o conduccions aigua); desbrossades i moviments de terres. AixĂ­ mateix, cal remarcar que s’estĂ  treballant en l’estructura del viaducte d’Osormort i al tĂșnel de Sant JuliĂ , s’estan fent els treballs de seguiment arqueolĂČgic. D’altra banda, s’estĂ  treballant en la desbrossada de la zona del tĂșnel del Buc.

* Espinelves – Santa Coloma de Farners (17,1 km): Les tasques que s’estan executant corresponen sobretot adesviaments de serveis, moviments de terres, desbrossades i obres de drenatge, aixĂ­ com execuciĂł d’estructures. En aquest sentit, s’estĂ  construint l’estructura de formigĂł del viaducte dels Empedrats i s’estĂ  treballant en el muntatge de l’estructura metĂ l·lica en el viaducte del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i en l’execuciĂł de les piles i estreps dels viaductes del sot del Pla de Perer (195 metres de longitud) i del sot d’Ullastre (242 m). D’altra banda, s’estĂ  treballant en la desbrossada de la zona dels tĂșnels de Pigot, les Comes i Joanet.

* Santa Coloma de Farners – Caldes de Malavella (18,9 km): En aquest tram, s’estan efectuant els desviaments dels serveis afectats, desbrossades i obres de drenatge. AixĂ­ mateix, s’estĂ  treballant en les estructures dels viaducte de les Fosses, de Castanyet i de Canadell. TambĂ© s’estĂ  executant l’excavaciĂł i sosteniment de la boca est del tĂșnel de les Fosses.

Inici de les obres als altres trams

En l’actualitat, l’Eix Transversal (C-25) tĂ© 153 quilĂČmetres de longitud i discorre entre Cervera i Riudellots de la Selva. Compten amb caracterĂ­stiques d’autovia tres petits trams; el comprĂšs entre Cervera i les Oluges i les circumval·lacions de Manresa i Vic.

Les obres consistiran el desdoblament de l’actual carretera per tal de formar una autovia de dos carrils per a cada sentit de la circulaciĂł. En total, es desdoblaran 142,8 quilĂČmetres de carretera, es construirĂ  un nou tram de 2 quilĂČmetres d’autovia (des de l’AP-7, fins connectar amb l’N-II al terme de Caldes de Malavella) i una cinquantena de viaductes i 14 tĂșnels i es formaran o adaptaran 40 enllaços. AixĂ­ mateix, es duran a terme tasques de millora i adaptaciĂł dels trams que ja tenen quatre carrils. El desdoblament de l’Eix Transversal comportarĂ  una inversiĂł en l’execuciĂł de les obres de 708,3 MEUR.

Aquesta actuaciĂł es desenvolupa mitjançant una concessiĂł d’obra pĂșblica, que inclou l’execuciĂł dels treballs i la gestiĂł de la infraestructura per un perĂ­ode de 33 anys. El plec de condicions estableix que la concessionĂ ria subdivideixi les obres en tres grans trams i subrogui l’execuciĂł del 50% del volum de l’obra, per tal de garantir una major concurrĂšncia i evitar la concentraciĂł de l’execuciĂł dels treballs en una sola empresa.

AixĂ­, les obres es concentren ara en el tram Gurb-Caldes de Malavella i aquesta tardor començaran els treballs dels dos trams restants, Cervera – Manresa i Manresa – Gurb. En aquest sentit, avui la concessionĂ ria ha adjudicat el tram de Cervera a Manresa, per tal que les obres puguin començar en aquest tram a mitjans d’octubre. Es preveu que la concessionĂ ria encarregui properament les obres entre Manresa i Gurb per tal que tambĂ© hi comencin els treballs. Es preveu que el desdoblament de l’Eix Transversal es completi durant el primer semestre del 2013.

Infraestructura vertebradora

L’Eix Transversal vertebra les comunicacions per carretera entre la plana de Lleida, les comarques centrals i Girona. El seu desdoblament permetrĂ  millorar la seguretat i el trĂ nsit d’una via que registra una mitjana d’entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, amb un percentatge de circulaciĂł de vehicles pesants d’entre el 20% i el 30%, segons els trams. D’altra banda, aquesta actuaciĂł potenciarĂ  les connexions intercomarcals i les de llarg recorregut, fomentarĂ  l’equilibri territorial i afavorirĂ  el desenvolupament econĂČmic a les comarques de l’interior.”

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notĂ­cies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes grĂ cies.