Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

A punt la novena edició de la Setmana Digital de Vic, la e-Week

Aquesta setmana vinent se celebra a Vic la 9a edició de la Setmana Digital a Vic, l’e-Week. El programa consta de diverses activitats relacionades amb el món del mòbil i les aplicacions per aquests dispositius. Parlem del projecte amb un dels seus coordinadors, Marc Vaillo.

  • El 9 Nou
  • 30/11/2012 | 18:50
  • 0

Entre les activitats més destacades d’aquesta edició de la e-Week hi torbem el Networking tecnològic, que se celebrarà el dimarts 4 de desembre a les 9.30. En aquesta activitat es presentaran projectes innovadors. Una altra de les cites més importants és el projectes finals multimèdia, en el qual es presentaran treballs innovadors de diferents estudiants de la FEC.

Dimarts dia 3 comença la 9 edició de la Setmana Digital a Vic, e-Week. Al llarg d’aquests anys, què s’ha volgut transmetre des de l’e-Week?

L’e-Week és un conjunt d’activitats relacionades amb el món digital, que organitza la Universitat de Vic juntament amb l’Ajuntament i el VIT, des de fa 9 anys. La idea sempre ha estat transmetre com el món de la comunicació digital és a les nostres vides. I en tots els àmbits de la comunicació –audiovisual, multimèdia, periodístic, publicitari… – i a través de diferents canals, com l’acadèmic, el lúdic, l’educatiu, etc.

Aquesta edició està centrada en els mòbils i les aplicacions per aquests dispositius. Per què?

La present edició se centra en la comunicació mòbil i el núvol. Posarà l’èmfasi en la producció d’aplicacions per a dispositius mòbils, ja que ens trobem en un dels moments de màxima eclosió del mercat de les apps –petits programes que s’instal·len a telèfons intel·ligents, tauletes…– i en el moment històric adequat per reflexionar-hi en profunditat.

Les maneres de transmetre els continguts són diverses. Al llarg de la setmana es celebraran conferències, taules rodones i, fins i tot, activitats lúdiques. Quin és l’objectiu d’aquesta varietat de formats?

La idea és fugir del format de congrés o seminari acadèmic. Combinant diferents formats en les activitats mirem d’aconseguir que els assistents tinguin una experiència variada i completa. A banda, com hi ha activitats a diferents moments del dia, volem adaptar-nos a aquesta evidència, amb tres franges d’activitats: matí, tarda i vespre, amb objectius diferents. Alhora pretenem arribar a un públic que vagi més enllà del estrictament universitari, i que aquest públic percebi la e-Week com una experiència variada i completa, no només associada a la universitat.

Els darrers anys s’ha vist augmentat el nombre de joves emprenedors. Creus que l’e-Week ha sigut una peça important?

Modestament, des de l’e-Week pretenem aportar el nostre gra de sorra al sector, tot i que hi ha un munt d’esdeveniments més grans i de major importància a casa nostra, com el Mobile Congress, etc. És cert que hi ha ex estudiants que després del seu pas per la UVic s’han decidit a emprendre arran de la seva experiència amb el món digital als estudis i volem també que la Setmana Digital sigui un aparador per ells, com les activitats destinades a projectes finals multimèdia i als UVic alumni. Enguany tenim 3 projectes molt interessants d’ex estudiants, com per exemple GetGet-One.

Quina importància té la Universitat de Vic per fer possible la ja consolidada setmana e-Week?

Com dèiem, la Universitat és un dels tres pilars organitzadors de la Setmana Digital. És més, la Facultat d’Empresa i Comunicació (la FEC) n’és el punt de partida. La e-Week va ser possible gràcies a la iniciativa de l’exprofessor Dr. Carlos Scolari que al seu pas per la UVic va voler donar al món digital la importància que creiem ha de tenir als estudis universitaris.

Durant les edicions realitzades, heu observat interès pels continguts exposats?

És cert que hi ha continguts i temes que desperten més interès que d’altres. Alhora passa el mateix amb els convidats. No com per extreure’n conclusions, però en general el món dels videojocs (al que dediquem una conferència i taula rodona el dimecres dia 5 al VIT amb importants professionals del sector), i el món de les aplicacions (les apps) tenen força interès.

El nombre d’assistents ha augmentat amb el pas del temps, o sempre ha estat més o menys el mateix?

A mesura que l’activitat s’ha consolidat amb el pas dels anys, anem creant poc a poc una imatge de marca prou identificativa. A banda de la ja assolida repercussió de la premsa local, notem que poc a poc se’ns obren els mitjans nacionals. Per exemple aquest dissabte ens han convidat al programa Generació Digital de Catalunya Ràdio, referència a Catalunya sobre el món digital, per parlar-ne. És un projecte que creix lentament però a pas ferm.

Quins objectius de cara al futur teniu al voltant de l’e-Week?

La idea és seguir endavant, sense pressa però sense pausa. La idea és seguir apostant per aquest àmbit, amb l’ajuda de l’Ajuntament de Vic i del VIT, i amb major suport dins de la Universitat amb la suma d’altres facultats com les de l’Escola Politècnica (EPS) i una major implicació del Rectorat, el qual ja ens ha manifestat el seu suport.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.