L’inici de les obres de desdoblament de l’eix transversal és visible a l’altura de la sortida de l’eix per Vic Centre. Als primers treballs per canviar d’emplaçament els conductes de serveis afectats per l’ampliació i per retirar la vegetació, s’hi ha afegit el moviment de terres. Abans d’acabar l’octubre, amb l’arribada de la maquinària més pesada, començaran les afectacions al trànsit. La circulació es desviarà parcialment per aplanar el terreny i fer la calçada.
La construcció del doble carril, tot i que de forma tímida, ha començat dins de l’últim termini que havia marcat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, després de diversos endarreriments.
Aquest retard s’explica per les dificultats de l’empresa concessionària, Cedinsa, d’avançar els diners que costa l’obra, 700 milions d’euros, que es finança amb el sistema de peatge a l’ombra, és a dir que la concessionària paga la construcció, i després cobra per cada cotxe que hi passa.
Al tram osonenc on s’està actuant hi treballa directament Cedinsa, que es farà càrrec del desdoblament entre Vic i Girona, mentre que els segments de Vic a Manresa i de la capital del Bages a Cervera seran subcontractats a altres constructores. La Generalitat preveu que el desdoblament, de 140 quilòmetres, s’haurà completat entre el 2012 i el 2013.
{{ comment.text }}