EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Acció de la PAH en una oficina del BBVA de Vic el dia que en fa 50 de l’acampada a Manlleu

Ha estat aquest matí a l’oficina del Remei. La PAH ha fet públic un comunicant lamentant que després de 50 dies d’acampada davant de l’oficina de Manlleu no s’hagin resolt els casos de les cinc famílies afectades.


El 9 Nou
04/08/2014

Comunicat de la PAH d’Osona

Acampada davant del BBVA de la Plaça Fra Bernardí de Manlleu
Avui fa exactament 50 dies que es va iniciar l’acampada davant l’oficina del BBVA de la Plaça Fra Bernadí de Manlleu.

Durant aquest temps el banc no ha ofert cap mena de solució. Amb tot, sabem que s’ha dedicat a explicar als clients i clientes que els casos ja estaven resolts.

Ens hem assegut a parlar tres vegades, però en cap cas podem considerar que hi hagi hagut veritables negociacions ja que el banc no ha ofert en cap moment cap proposta que no fos exactament igual a les que ja oferia abans de l’acampada. A més, les persones amb les que hem parlat ens han fet saber que no tenien capacitat per prendre cap mena de decisió.

L’estat actual dels casos és el següent:

1. Després d’un intent de negociació, la primera setmana d’acampada, el banc es va comprometre a fer passos per tal de forçar l’execució i cancel•lar la seva part del deute. Cinquanta dies després, però, no ens consta que el BBVA hagi fet absolutament res per desencallar el cas. Si s’han fet passos i no s’han comunicat, el banc té el contacte de la persona afectada i sap on trobar-nos cada dia.

2. En aquest cas no ha estat possible ni tan sols tenir una reunió per parlar de la situació. El deute de 8.000€ que li deixen després del desnonament de 2012 és impagable amb els seus ingressos i amb la seva situació de salut de la qual el banc té plena consciència.

3. El banc es va comprometre a fer una proposta de rebaixa del deute. Una persona de l’oficina va arribar a dir-nos que aquesta oferta s’havia fet i l’afectat l’havia rebutjada. La persona afectada, però, no ha tingut cap mena de notícia del banc des de la primera setmana d’acampada quan hi va haver aquest compromís.

4. El banc continua demanant 7.000€, no queda clar si com a penalització per poder accedir a un lloguer social. Fa dues setmanes hi va haver un compromís per part d’una persona del BBVA que s’estudiaria una rebaixa del deute de forma que la seva vigència es circumscrivís estrictament al període de vigència del lloguer. Ningú del banc, però, s’ha posat en contacte amb les persones afectades durant aquest temps.

5. El banc va acceptar aplicar-li el codi de bones pràctiques. A la pràctica, però, l’esborrany que li han passat no es correspon amb les condicions de la Llei 1/2013 que regula aquest codi.
Se li aplica l’euribor + 0,25% tal i com marca la llei, però se li carreguen els impostos dels quals hauria de quedar exempta per llei, alhora que pretenen carregar-li els interessos de demora, no només de les quotes impagades, sinó de la totalitat del capital pendent (un capital que ella té intenció d’acabar pagant) i les costes judicials. Això fa que un deute de 109.000€ s’acabi convertint en un deute de 150.000€ que no s’ajusta en absolut a l’esperit de la llei.

És per això que demanem que el BBVA designi una persona amb capacitat real de negociació per tal d’arribar a solucions per als 5 casos i que durant aquesta mateixa setmana es puguin portar a terme les negociacions oportunes amb les persones afectades.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't