EdiciĂł Osona i RipollĂšs

Tria la teva ediciĂł predeterminada

EdiciĂł VallĂšs Oriental

Acusen d’estafa un venedor d’assegurances de Centelles per haver perjudicat 43 clients

Segons la denĂșncia, en menys de dos anys s’hauria apropiat de 14.000 euros. L’acusat assegura que tot Ă©s un muntatge de la companyia per perjudicar-lo. El jutjat ha obert diligĂšncies i a partir del desembre han de començar les declaracions.

  • El 9 Nou
  • 31/10/2010 | 8:00
  • 0

El Jutjat d’InstrucciĂł i Primera InstĂ ncia nĂșmero 5 de Vic ha començat a investigar un presumpte cas d’estafa d’un agent d’assegurances de Centelles. Hauran d’analitzar el cas de 43 denĂșncies de gent que n’hauria sortit perjudicada, a partir de la contractaciĂł de pĂČlisses de diversos tipus durant els anys 2009 (26 casos) i 2010 (17 casos).

La quantitat que s’hauria quedat, segons les denĂșncies, Ă©s de 14.038 euros: 7.160 corresponents a l’any passat (els ha reconegut) i 6.878 euros d’aquest exercici.

Tots els perjudicats, que subscrivien el servei a la companyia Catalana Occident, denuncien una forma de procedir molt igual. En línies generals, segons el seu relat, els clients es posaven en contacte amb l’agent d’assegurances Jordi R.C. per fer una contractació.

Un cop pactades les condicions particulars de cada cas el client li feia l’ingrĂ©s per l’import de la primera quota, que desprĂ©s ell es quedava al seu compte corrent. Al cap d’un temps d’aproximadament un mes –i sempre segons la versiĂł dels denunciants–, Jordi R.C. es posava en contacte amb la companyia d’assegurances per dir-los que el client, en realitat, no havia pagat la quota de la pĂČlissa i que, per tant, el podien donar de baixa.

AixĂČ li hauria permĂšs quedar-se els diners directament, amb el risc que el client es podia trobar amb la pĂČlissa rescindida i pensant que estava assegurat quan en realitat no ho estava. “Tenia l’astĂșcia de fer-s’ho pagar al seu banc en lloc de fer-ho ingressar al compte de la companyia”, apunten fonts properes al cas. Ara el jutjat ja ha obert diligĂšncies prĂšvies pel cas: al desembre començaran les declaracions.

PER L’ACUSAT, TOT ÉS UN MUNTATGE

Consultat per EL 9 NOU, Jordi R.C. ha dit que aquestes denĂșncies sĂłn un muntatge de la companyia per perjudicar-lo. El juliol d’aquest any van aparcar la relaciĂł comercial que tenien i aquest agent de Centelles va deixar de treballar per Catalana Occident.

“La cartera de clients Ă©s de la companyia, perĂČ els clients sĂłn meus”, justifica. Diu que tot Ă©s un malentĂšs, perquĂš ell va cobrar els rebuts i tenia pendent de liquidar-los amb la companyia. Habitualment, diu, aquest trĂ mit es feia “com a molt al cap d’un mes”.

EntĂ©n que la presumpta estafa seria d’un import baix, perquĂš 14.038 euros “no arreglarien la vida de ningĂș”. En un gest de bona voluntat, diu que si encara hi ha algun client a qui no s’han retornat els diners, poden passar per l’oficina per revisar la documentaciĂł. “No fa falta anar al jutjat”, afegeix.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notĂ­cies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes grĂ cies.