EdiciĂł Osona i RipollĂšs

Tria la teva ediciĂł predeterminada

EdiciĂł VallĂšs Oriental

Adjudiquen les obres de la variant de Calldetenes, que hauria d’estar acabada a principis de 2012

L’obra ha estat adjudicada per 2,3 milions d’euros. Els treballs començaran a principis de 2011.

  • El 9 Nou
  • 08/10/2010 | 12:16
  • 0

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

” El DPTOP adjudica les obres de la variant de l’N-141d a Calldetenes per un import de 2,3 MEUR

El Departament de PolĂ­tica Territorial i Obres PĂșbliques ha adjudicat les obres de construcciĂł de la variant de l’N-141d al seu pas per Calldetenes, per un import de 2,3 MEUR. Aquesta actuaciĂł tĂ© com a objectiu evitar el pas per l’interior del nucli urbĂ  de Calldetenes, que actualment rep una part important de vehicles que, procedents de l’Eix Transversal, volen accedir a Vic. Els treballs començaran a principis de l’any vinent i tindran un termini d’execuciĂł de 12 mesos.

La carretera N-141d discorre entre Vic, Calldetenes, Folgueroles i Vilanova de Sau. El trĂ nsit d’aquesta via, molt reduĂŻt entre Vilanova de Sau i Folgueroles, Ă©s força intens entre l’Eix Transversal i Vic, d’uns 10.500 vehicles diaris. Molts d’aquests vehicles procedeixen de l’enllaç de l’Eix amb l’N-141d i travessen el nucli urbĂ  de Calldetenes per a dirigir-se al centre de Vic.

Per tal d’evitar aquest trĂ nsit de pas per l’interior del nucli urbĂ  de Calldetenes, el Departament de PolĂ­tica Territorial i Obres PĂșbliques ha impulsat la construcciĂł d’una variant de l’N-141d al seu pas per Calldetenes. Ara, el DPTOP n’ha adjudicat les obres corresponents, per un import de 2,3 MEUR. Es preveu que els treballs comencin a principis de l’any vinent i tinguin una durada de 12 mesos.

Traçat de la variant

La variant que ara s’adjudica tindrà una longitud de 900 metres i discorrerà pel nord de la carretera actual, des de l’actual N-141d, a l’oest de Calldetenes fins a enllaçar novament a la carretera actual, just abans de la Torre d’en Marc. La carretera projectada està formada per de dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres, cadascun.

El traçat comença amb una nova rotonda a l’altura de Can GasparĂł, al terme de Vic. Poc desprĂ©s, la variant entra al terme de Calldetenes, travessa el torrent de Sant Marc fins que arriba al camĂ­ de l’Aragall, on es preveu una altra rotonda. La distĂ ncia entre aquestes dues rotondes Ă©s d’uns 600 metres.

A continuació, la variant creua el Serrat de l’Aragall, amb un pendent del 4,3%. Al final del recorregut, es preveu la formació d’una tercera rotonda a l’encreuament amb la carretera N-141d. Les rotondes tindran un diàmetre exterior de 50 metres en el cas de la rotonda inicial i de 60 metres per a les altres dues.

Per evitar el creuament de camins a la zona intermùdia de la variant, es pavimentaran els camins existents situats al costat nord de la variant i es conduiran fins a la segona rotonda. Aquests camins tindran una amplada de 5 metres i la seva longitud serà d’una 700 metres.

Camí i passarel·la per a vianants

D’altra banda, cal remarcar la formaciĂł d’un camĂ­ de vianants de 3 metres d’amplada que inclourĂ  una passarel·la sobre la variant. Aquesta passarel·la, de 20 metres de longitud i 3 d’amplada, se situarĂ  entre la segona i la tercera rotonda previstes.

AixĂ­ mateix, les obres inclouran la construcciĂł d’un calaix de 13 metres de longitud, 3 metres d’alçada i 2 metres d’amplada, per al pas de la variant sobre el torrent de Sant Marc.”

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notĂ­cies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes grĂ cies.