Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Adrià Soldevila: “La il·lusió és el que ens diferencia de la competència”

Adrià Soldevila, un estudiant emprenedor de tercer de periodisme de la Universitat de Vic, és el director de Marcaje Individual, un mitjà digital sense ànim de lucre que tracta amb profunditat el futbol internacional i que rep diàriament entre 600 i 800 visites.

  • El 9 Nou
  • 16/11/2012 | 19:12
  • 0

Què et fa adonar que hi ha un buit en el sector del futbol internacional?

Estava fent les pràctiques a Gol Televisió i ens vam adonar que la gent que seguia l’Àxel Torres a Twitter, l’encarregat del futbol internacional, i la gent que seguia als altres companys no era la mateixa. L’Àxel tenia 111.000 seguidors, i als altres periodistes i, fins i tot, editor i director de Gol Televisió, els seguia menys gent que l’Àxel, i vam pensar, “aquí passa algo”.

Per tant, és el Twitter el que fa que t’adonis que aquest mercat no està cobert?

Correcte. Aleshores comencem a veure que a Twitter la gent es queixa que els quatre grans diaris esportius no donen la suficient informació sobre futbol internacional, o la donen malament.

Heu rebut o rebeu subvencions?

Res. No n’hem tingut, i continuem sense cap ajuda. Només la UVic que ens cedeix espai per fer la conferència, o ens va portar dijous a les Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta. Però respecte al tema del capital, no hi ha res. Aquí no cobra ningú, cadascú fa el que pot.

Molts dels col·laboradors de la web són estudiants de periodisme de la UVic, va ser fàcil convèncer-los i que s’engresquessin?

Sí, molt ràpid i molt fàcil. Quan vaig entrar aquí, no vaig entendre que la gent em coneixia. No ho vaig entendre perquè a Gol Televisió només havia sortit el meu nom un parell de cops, però res més. I la gent em deia “tu ets el de Gol Televisió. Ets l’amic de l’Àxel Torres” i quan els vaig explicar el projecte s’hi van sumar molt ràpid. Va ser molt fàcil convèncer-los a tots, però no vaig entendre que la gent em conegués, i em va fer gràcia.

Amb el tema de la crisi, tot es veu molt negre i sembla que no hi ha oportunitats. Creus que és cert, o que si es busquen n’hi ha?

Depèn. Tu pots estar mesos buscant feina i no trobar-ne, i al món del periodisme encara més. El món del periodisme està negre no, el següent. És una professió que està reservada a la gent consolidada. Hi ha grans periodistes que s’han quedat a l’atur. És a dir, si hi ha algun lloc lliure no trucaran a un noi que acabi de sortir de la universitat.

Què us fa seguir lluitant?

Encara queda una escletxa, el sorgiment dels nous mitjans. Per això nosaltres lluitarem i seguirem intentant que Marcaje Individual sigui un mitjà, i poder viure d’això en un futur. Durant les Jornades de la Premsa Gratuïta ens van fer veure que si seguim aquesta línia, quan arribi l’expansió econòmica, en serem els beneficiats i podrem aconseguir-ho, però clar, si ara ens rendim, no aconseguirem res.

I mai has tingut algun moment en què has pensat en llençar la tovallola?

Sí, vam estar a punt de llençar-ho tot enlaire a finals del 2011 quan ens vam adonar que la revista no tenia tirada perquè havien sortit les revistes Panenka i Líbero (dues revistes de futbol internacional). Recordo fins i tot, que vam fer una reunió amb set o vuit persones en què dèiem “ens han guanyat i fins aquí hem arribat”, però al final vam seguir per una trucada de l’Àxel Torres, i ens va dir “per què heu de plegar? No s’han rendit els quatre diaris, podeu seguir fent un bon producte i seguir endavant”. I vam pensar que tenia raó, i vam continuar.

Què us fa diferents de la competència?

Jo crec que dues coses: la primera és que de futbol internacional no se’n parla enlloc, i menys des d’una visió tàctica, és a dir, altres mitjans fan cròniques de partits importants com Manchester United-Chelsea perquè es un partit que el veu tot el món, però si vols veure, per exemple, un Pescara-Torino hauràs de llegir la crònica a Marcaje individual perquè no la trobaràs enlloc, i si no, l’hauràs de llegir en italià. I l’altre motiu, és la il·lusió d’uns joves estudiants que intenten plasmar els seus articles a Marcaje Individual. La il·lusió que ens fa a nosaltres publicar peces pròpies és el que ens fa diferenciar i ens fa fer un producte més enriquidor. Aprofitant l’avinentesa, m’agradaria engrescar a més estudiants de periodisme perquè col·laborin amb nosaltres, només m’heu d’enviar un correu electrònic a info@marcajeindividual.com i sereu benvinguts.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.