Vic té una taula de comerç, amb representats de l’Ajuntament, les associacions de botiguers i els carrers més comercials que no estan sota el paraigua de cap entitat. Dilluns van fer una trobada especial, amb la presència de l’alcalde, per decidir els grans eixos de treball comú .
Establir un full de ruta, els grans eixos del comerç a Vic. Aquest era l’objectiu de la trobada de dilluns entre l’alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal, els regidors Josep Rafús i Jaume Puig, i representants d’associacions i carrers comercials de la ciutat. Estudis fets amb la col·laboració de la Generalitat situen als 200.000 el nombre de potencials clients dels establiments vigatans. L’àrea d’influència supera, per tant, les fronteres osonenques.
Tenint en compte aquestes dades, en la reunió es van posar sobre la taula temes com quines vies han de ser peatonals, l’accessibilitat a les zones comercials o com s’han de dissenyar els aparcaments. Una de les preocupacions compartides entre consistori i botiguers és l’impacte que pot tenir la nova normativa d’equipaments comercials.
Per evitar la proliferació de grans superfícies, l’ajuntament ha elaborat el pla d’usos comercials, que defineix els punts de la ciutat òptims per a l’obertura d’establiments, i també la seva tipologia. Els polítics municipals es van comprometre a continuar treballant en aquest àmbit per tenir els suficients arguments jurídics si mai consideren que han de denegar la instal•lació d’un gran equipament. També continuaran potenciant que s’ocupin locals actualment buits. Per la seva banda, els comerciants crearan una federació, per promocionar-se conjuntament.
Les propostes sorgides de la reunió s’aniran debatent a la taula de comerç, amb botiguers de totes les entitats i carrers comercials, i de l’ajuntament, que es troba mensualment.
{{ comment.text }}