Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Al cap d’un any circulen per l’eix Vic-Olot la meitat de cotxes dels que s’havien previst

Actualment hi circulen 4.500 vehicles, molt per sota dels 10.000 que s’havien arribat a apuntar. Tot i això, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, creu que l’Eix Vic-Olot pot absorbir entre 6.000 i 7.000 vehicles diaris de mitjana.

  • El 9 Nou
  • 07/04/2010 | 17:00

Dissabte es va complir un any de la inauguració del túnel de Bracons. Les previsions apuntaven que l’Eix Vic-Olot tindria una intensitat de circulació diària del voltant de 10.000 vehicles de mitjana, però un any després, segons dades oficials, hi circulen uns 4.500 vehicles. ‘Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers’, ha explicat el conseller en declaracions a Catalunya Ràdio.

Segons ha dit Nadal, la previsió era la que s’havia fet com a justificació d’una carretera desdoblada, ‘que finalment no ho ha sigut perquè no ha calgut’. ‘Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers’, ha explicat el conseller.

Nadal ha comentat que l’Eix Vic-Olot en certa manera ha estat una carretera integrada en el paisatge, ben dimensionada, amb la possibilitat d’absorbir majors trànsits dels que rep actualment. Segons el conseller, creu que les limitacions de pes i recorregut per impedir que els vehicles facin una drecera per evitar l’Eix Transversal o l’AP-7 han tingut a veure amb el fet que les xifres de circulació de vehicles no siguin les que s’havien previst.

Els orígens de l’eix Vic-Olot estan molt relacionats amb l’Eix Transversal. La connexió entre Osona i la Garrotxa formava part l’any 1989 de les tres alternatives plantejades en la continuació de l’Eix Transversal des de Vic cap a llevant. L’octubre de 1994, s’aproven i es sotmeten a informació pública els estudis informatius i d’impacte ambiental de la nova carretera Vic-Olot en el tram entre Manlleu i Olot.

Després del període d’informació pública l’estudi queda desestimat. L’oposició al projecte personalitzada en el col·lectiu Salvem Les Valls demana i insisteix en la retirada del projecte.

Finalment s’opta per executar l’eix Vic-Olot en trams i fases més petites. El primer tram que s’executa és el que va de Vic i Manlleu que va entrar en funcionament l’any 1998. El tram entre Manlleu i Torelló s’acaba de construir a finals del 2002. En aquest punt és on ara quedava mort el nou eix viari. L’agost del 2003 es comença a foradar la boca sud del túnel de Bracons, al costat osonenc.

El president de la Generalitat, José Montilla, va inaugurar el 3 d’abril del 2009 l’Eix Vic-Olot (C-37). L’obra, que millora les comunicacions entre Osona i la Garrotxa i que ha tingut un cost de més de 300 milions d’euros, conté com a element més singular el túnel de Bracons. Aquest té una longitud de 4,5 quilòmetres i és el tercer més llarg del país, després dels de Vielha i el Cadí.

El tram de 50 quilòmetres que separava Vic i Olot per l’anomenada carretera de la Salut es feia en més d’una hora i amb la construcció del túnel de Bracons aquesta distància es pot fer en menys de mitja hora.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.