Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Anna Erra: “L’important és viure l’experiència vigatana”

La regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vic, Anna Erra, ens explica com promoure el turisme a la ciutat.

  • El 9 Nou
  • 01/03/2013 | 16:42
  • 0

Quin perfil té el turisme de Vic?

A la ciutat de Vic no hi ve una gran quantitat de turistes. Ens ve molta gent a les fires: el Mercat de Música Viva, el Mercat del Ram, el Mercat Medieval… Vic és una ciutat bastant interior i encara desconeguda en sentit turístic. El repte de la regidoria de turisme seria aconseguir que ens vingués molta més gent. A l’any ens venen unes 30.000 persones i el turisme de Vic, sobretot, és un turisme que busca aquesta idea de ciutat tranquil·la, ciutat amb història, perquè tenim molts requisits i molts patrimonis sobretot de l’època medieval, i això fa que això estigui molt ben cuidat. Ve gent amb cultura i que busca aquest coneixement.

I el Temple Romà?

Sí, al Temple Romà hi entra molta gent, perquè se’l troben gairebé passejant i està molt a l’abast. Tot i que l’origen de Vic és romà, del que ens ha quedat més vestigi és de l’època medieval.

Hi ha més turista espanyol i català?

Ens ve molta gent de Catalunya. També, ens ve molta gent d’Europa, sobretot francesos i de centre Europa.

Els estudiants d’Erasmus també influeixen en els turistes?

Evidentment, segur que el fet que passin uns dies aquí a la ciutat ens porta gent. De fet, hi ha una escola d’aquí Vic que ens porta gent d’Itàlia i d’altres llocs. Quan la gent ve a conèixer la ciutat, ens adonem que els agrada molt, sobretot per la mida que té, pel que poden veure i la seva tranquil·litat. Evidentment, si ens ajuden a fer-la conèixer amb aquests intercanvis, estic segura que després venen amb les famílies.

Durant el Mercat Medieval van venir moltes famílies italianes.

Per les famílies va molt bé perquè com té una mida ajustada i, a més, té molta força comercial i fins i tot, podem potenciar sortides per la milla verda de la ciutat o sortides al voltant d’una comarca que tenim molt natural, fet que els va molt bé perquè tenim cases rurals i per això les famílies tenen tanta tirada.

Vic està preparada? Té hotels, té hostals?

La pròpia ciutat de Vic, en general, té poca oferta. I això sempre és un peix que es mossega la cua, perquè a vegades hem tingut la possibilitat que vinguessin hotels, però diuen: “que vingui més gent i us farem l’hotel” i quan anem a buscar promocions no acabem de sortir-nos-en. Però a tota la comarca d’Osona sí que hi ha molta oferta, està més encaminat cap al turisme rural.

En el moment que ens trobem, hi ha ocupació per tothom i si algú depèn de si venen més amb àmbit familiar, els agrada més el turisme rural. Osona és capaç d’absorbir-ho. Ara mateix, no tenim una excessiva oferta. Estem treballant, al revés, perquè tinguem una necessitats de places i això creï les ganes de fer algun hotel. Hi ha algun empresari que ha volgut invertir però ens demanen uns números més alts de visitants. Estem intentant fer paquets per fer venir gent a Vic…

Com ho publiciteu?

L’Ajuntament de Vic té una oficina de Turisme, però nosaltres estem intentant treballar amb la Diputació perquè són l’únic canal amb què un ajuntament pot fer-ne difusió. Nosaltres com a ajuntament només podem vendre packs d’un dia, no es pot vendre una nit. Per a una nit ja hem de lligar amb privats a partir d’empreses que ens venguin la ciutat. Ara hem fet un pack que està molt bé, que per 20 euros voltes per la Plaça de Vic, te’n vas a fer una llonganissa, un fuet, dines, et portem a fer un cafè, després a fer una volta amb bicicleta si vols anar amb família, pots comprar, llavors anar al Museu Episcopal a fer una visita guiada, etc.

Ja surt a compte?

No. Però tothom ja ho conjuga. Nosaltres sabíem que havíem de fer un pack que donés ganes a la gent de venir a Vic i que es trobés unes experiències i el record és el que nosaltres et donem. Venen aquí, volten per la ciutat, coneixen la ciutat i aquí tothom hi aposta. Perquè ara sabem que ens hem de donar a conèixer. A la llarga ja en traurem negoci. Però amb les coses primer hi has de jugar-hi i la ciutat hi juga.

Aquest pack sí que el podem vendre des de l’oficina de turisme. Llavors, també estem treballant amb altres empreses i amb altres tele-operadors, perquè ens estan preparant un pack del que és Vic i Osona i, fins i tot, per a visitants estrangers on la seu estigués aquí Vic, però que un dia els portessin a Barcelona, un altre dia a Girona, un dia a Montserrat… Però això ho vendrà l’empresa. L’únic que volem és que ens vingui gent cap a Vic. La nostra feina és promocionar la ciutat i ajudar en tot el que puguem. Des de l’ajuntament només podem fer packs d’un dia. Ja hi vam sumar molts esforços com les bicicletes que porten motor, l’Atlàntida també hi juga –si hi ha places buides també podries anar a l’Atlàntida per 20 euros… – També hem fet un vídeo promocional de Vic que està molt bé.

L’important és que vinguin, doncs.

Sí. I sinó buscar gent d’aquesta que està molt a la vora de Vic i que no coneix prou bé Vic. Potser ara que la gent no pot voltar tant, faran més turisme interior i s’ha d’aprofitar. Que puguin venir a viure l’experiència vigatana amb el fuet, voltar per aquí…

Com ha afectat la crisi a les fires? S’ha notat?

A les fires no. S’ha de dir que tenim unes fires molt sostenibles i, a més a més, tan consolidades i amb tant èxit que la gent aposta molt perquè saben que hi haurà molt rendiment econòmic. Pel Mercat Medieval jo vaig parlar amb molts firaires, i la gent estava molt contenta.

Fins i tot hi havia més assistència que l’any passat, oi?

Perquè la gent ja no marxa tant aquests ponts, perquè pels recursos econòmics la gent ja no pot fer aquells viatges, ara volten més per aquí. Vic està a una mida i a un temps a prop de molts i venir aquí és fàcil. A més a més, era un pont que va fer bo i hi va haver molta gent. La gent de les parades estava molt contenta. Vull dir que no es va notar en aquest moment la crisi.

Quines són les fires més importants?

Sobretot el Mercat Medieval, el Mercat de Música Viva, el Mercat del Ram… són les que tenen més força. Ara per exemple tenim la Fira de la Biomassa que ha tingut molt èxit. Una cosa que intentem fer per promocionar Vic és que per Setmana Santa tenim una colla d’activitats i aquest any hem tret un pack, que és “Setmana Santa a Vic”, que intenta portar a la gent a passar la Setmana Santa a la ciutat.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.