Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Campo Vidal alerta des de Vic que l’actual periodisme espanyol es troba per sota de la mitjana desitjable

Campo Vidal va advertir que el sistema educatiu espanyol “ha format sobretot receptors”. Mentre que a altres països es fan exàmens orals i en públic, aquí “de nens no ens treien a la pissarra”.

  • El 9 Nou
  • 11/03/2011 | 10:17
  • 0

Si hagués de fer servir un monosíl•lab com a resposta a la pregunta ‘Comunica bé aquest país?’, el periodista i president de l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya, Manuel Campo Vidal, es decantaria per un “no” rotund. Així ho explicava al començament d’una conferència a l’Aula magna de la Universitat de Vic el passat divendres 4 de març. Segons Campo Vidal, el periodisme que es fa a Espanya no passa per un dels seus millors moments. “Estem fent un periodisme per sota de la mitjana desitjable”, declarava. En canvi, la publicitat es troba “per sobre de la mitjana europea”.

Una de les principals raons del baix nivell de la comunicació és que “no sabem a qui parlem”. En aquest sentit, el president de l’acadèmia de televisió posava el cas de periodistes que fan entrevistes sense haver-se informat prou o que, en comptes de preguntar allò que li agradaria saber al públic, demanen el que els interessa a ells. D’altra banda, Campo Vidal exposava que el sistema educatiu espanyol “ha format sobretot receptors”. Mentre que a altres països es fan exàmens orals i en públic, aquí “de nens no ens treien a la pissarra”, recordava. Finalment, va incidir en els factors del desprestigi de la professió del periodista, l’alineament obsessiu dels mitjans, la crisi i l’eclosió de les noves plataformes lligades a Internet.

Amb la globalització i la internacionalització econòmiques, comunicar bé és de cabdal importància, en tant que permet guanyar o perdre oportunitats comercials. Campo Vidal també va projectar un recull d’anuncis publicitaris de televisió –ara és presentador del programa de TV1 “Los anuncios de tu vida”– posant especial èmfasi en els que apel•len a l’emotivitat del receptor. El periodista també va citar exemples del que considera bons comunicadors: Iñaki Gabilondo, Adolfo Suárez, Felipe González, Jordi Pujol i, després d’entrenar-se, José Maria Aznar.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.