Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Campo Vidal alerta des de Vic que l’actual periodisme espanyol es troba per sota de la mitjana desitjable

Campo Vidal va advertir que el sistema educatiu espanyol ‚Äúha format sobretot receptors‚ÄĚ. Mentre que a altres pa√Įsos es fan ex√†mens orals i en p√ļblic, aqu√≠ ‚Äúde nens no ens treien a la pissarra‚ÄĚ.

  • El 9 Nou
  • 11/03/2011 | 10:17
  • 0

Si hagu√©s de fer servir un monos√≠l‚ÄĘlab com a resposta a la pregunta ‘Comunica b√© aquest pa√≠s?’, el periodista i president de l‚ÄôAcad√®mia de les Ci√®ncies i les Arts de Televisi√≥ d‚ÄôEspanya, Manuel Campo Vidal, es decantaria per un ‚Äúno‚ÄĚ rotund. Aix√≠ ho explicava al comen√ßament d‚Äôuna confer√®ncia a l‚ÄôAula magna de la Universitat de Vic el passat divendres 4 de mar√ß. Segons Campo Vidal, el periodisme que es fa a Espanya no passa per un dels seus millors moments. ‚ÄúEstem fent un periodisme per sota de la mitjana desitjable‚ÄĚ, declarava. En canvi, la publicitat es troba ‚Äúper sobre de la mitjana europea‚ÄĚ.

Una de les principals raons del baix nivell de la comunicaci√≥ √©s que ‚Äúno sabem a qui parlem‚ÄĚ. En aquest sentit, el president de l‚Äôacad√®mia de televisi√≥ posava el cas de periodistes que fan entrevistes sense haver-se informat prou o que, en comptes de preguntar all√≤ que li agradaria saber al p√ļblic, demanen el que els interessa a ells. D‚Äôaltra banda, Campo Vidal exposava que el sistema educatiu espanyol ‚Äúha format sobretot receptors‚ÄĚ. Mentre que a altres pa√Įsos es fan ex√†mens orals i en p√ļblic, aqu√≠ ‚Äúde nens no ens treien a la pissarra‚ÄĚ, recordava. Finalment, va incidir en els factors del desprestigi de la professi√≥ del periodista, l‚Äôalineament obsessiu dels mitjans, la crisi i l‚Äôeclosi√≥ de les noves plataformes lligades a Internet.

Amb la globalitzaci√≥ i la internacionalitzaci√≥ econ√≤miques, comunicar b√© √©s de cabdal import√†ncia, en tant que permet guanyar o perdre oportunitats comercials. Campo Vidal tamb√© va projectar un recull d‚Äôanuncis publicitaris de televisi√≥ ‚Äďara √©s presentador del programa de TV1 ‚ÄúLos anuncios de tu vida‚ÄĚ‚Äď posant especial √®mfasi en els que apel‚ÄĘlen a l‚Äôemotivitat del receptor. El periodista tamb√© va citar exemples del que considera bons comunicadors: I√Īaki Gabilondo, Adolfo Su√°rez, Felipe Gonz√°lez, Jordi Pujol i, despr√©s d‚Äôentrenar-se, Jos√© Maria Aznar.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.