Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Carreteres dóna esperances a una tercera opció de la variant de Ripoll

Jordi Follia, director general de Carreteres, reconeix que hi ha “complicitat tècnica” amb l’alternativa presentada per CiU i les entitats naturalistes.

  • El 9 Nou
  • 23/05/2010 | 8:00

El director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, va ser a Ripoll aquest dimecres, en què va oferir una sessió informativa sobre la variant est, més coneguda com la variant de Sant Bartomeu. L’objectiu era copsar l’opinió del territori, i aquest li va deixar clares dues coses: CiU i cinc entitats naturalistes han consensuat una tercera alternativa que no s’inclou en el projecte de la Generalitat amb menys impacte “i que ens estudiarem detingudament perquè a primer cop d’ull hi ha certa complicitat tècnica”, segons Follia, i l’altre tema és que es va percebre una oposició a la minivariant que es vol fer per accedir a Vallfogona per la riera de Caganell, perquè es considera innecessària.

Follia va explicar les dues alternatives, que es diferencien perquè en una la carretera passa entre el riu i la via del tren –que és la que s’ha escollit a priori– i l’altra passa paral·lela al riu i a la muntanya, que s’hauria rebutjat. Al final de la sessió es va obrir un debat entre la trentena d’assistents, en què CiU, juntament amb cinc entitats naturalistes (Arç, Gedena, GDT, Alt Ter, i Naturalistes de Girona), va exposar una tercera alternativa a Follia que prèviament han presentat com a al·legació, i que actualment estan intentant consensuar amb l’equip de govern de l’Ajuntament.

Segons Jordi Munell, portaveu de CiU, aquesta alternativa passa perquè la variant s’acosti més a l’entorn urbà “i d’aquesta manera afectaria mínimament els sectors industrials i comercials de la zona, implicaria menys impacte ambiental i paisatgístic, i aprofitaria una part de l’actual C-17, que reduiria el cost”. Santi Llagostera, arquitecte i membre d’Arç, va dir que les dues opcions de la Generalitat “afecten massa el territori. Fins i tot un càmping i la colònia Agafallops”.

També van reclamar a Follia que la rotonda que acull l’arribada dels quatre carrils de la C-17 (a l’alçada de Can Villaura) “està sobredimensionada i s’hauria de fer més petita”. Entre el públic hi va haver veïns que van qualificar la variant est “com una infraestructura més pròpia del Vallès o del Llobregat que del Ripollès”.
Pel que fa a la minivariant per accedir a Vallfogona, es va dir que “representa un impacte brutal, amb desnivells del 9% i en una zona massa obaga, que la fa innecessària”, segons Munell. Follia va dir que “en aquest tema estarem amatents sobre el que digui el territori, i serà un projecte independent a la variant”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.