EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Carreteres valorarà si cal fer canvis a la C-17 a Tagamanent per l’acumulació de xocs per la pluja

Durant l’última setmana hi ha hagut 15 xocs en aquest tram de la carretera però sense ferits greus. El tram entre l’empresa Leiro i l’entrada d’Aiguafreda és l’únic de la vall del Congost que no s’ha modificat des que es va fer el desdoblament als anys vuitanta.

El 9 Nou
15/06/2011

La Direcció General de Carreteres analitzarà les dades dels atestats dels Mossos sobre els 15 accidents de trànsit que hi ha hagut entre dissabte de la setmana i diumenge a la tarda –coincidint, generalment, amb les hores de pluja– a la C-17 en el tram entre Tagamanent i Aiguafreda.

L’objectiu és determinar si cal aplicar noves mesures per reduir la perillositat d’aquest sector. “Analitzarem per què s’han produït”, afirma el director general de Carreteres, Jordi Follia, que recorda que tots han estat xocs “de poca importància”.

Segons el Servei Català del Trànsit (SCT), entre dissabte i diumenge hi va haver 15 xocs en el tram de dos quilòmetres que va de la fàbrica Leiro a l’accés sud d’Aiguafreda. No van provocar cap ferit greu. Catorze dels accidents van ser sortides de via de vehicles sols.

Els accidents registrats no han de ser necessàriament tots els que s’han produït en aquest tram (el nombre pot ser més elevat) sinó els que han comportat afectació viària. En la majoria de casos, va provocar cues que van afectar a la fluïdesa. Aquesta és l’única via de comunicació i no hi ha, ni tan sols, un camí veïnal alternatiu que permeti desviar el trànsit.

Follia admet que aquest tram de la C-17 té unes condicions que “són les que són” perquè és just el sector on la carretera “va més encaixada a la vall”. Tot i això, recorda que justament per la seva perillositat “ja té una senyalització específica amb senyals lluminosos que marquen els principals revolts. “Per aquest motiu hi ha les limitacions de velocitat ”, insisteix el responsable de Carreteres.

El tram entre l’empresa Leiro i l’entrada d’Aiguafreda és l’únic de la vall del Congost que no s’ha modificat des que es va fer el desdoblament als anys vuitanta. La Generalitat ha anat solucionant revolts perillosos com els de Can Palau i la Passola, a la Garriga, o el del Francès, a Tagamanent. També es van suprimir els dos canvis de sentit en superfície que hi havia a Tagamanent.

Jordi Follia admet que en aquest darrer sector la solució és més complexa i creu que la via definitiva per resoldre-ho passa per “un canvi de traçat global”. “Ja se n’ha començat a parlar i hi ha diverses alternatives”, però adverteix que requerirà d’una inversió molt important.

LA PREGUNTA

El PSC ha de liderar els pactes per a la nova legislatura al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 197 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't