Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

CiU i PP tomben la proposta del PSC de recuperar el projecte de l’eix transversal ferroviari

CiU ja ho havia dit en campanya. Avui s’ha confirmat al Parlament a la votació de la proposta socialista.

  • El 9 Nou
  • 14/09/2011 | 19:58

Nota de premsa del PSC

Roberto Labandera: “CiU confirma que aturarà la construcció de l’eix transversal ferroviari”

La proposta socialista per la construcció d’aquesta infraestructura és rebutjada gràcies als vots de CiU i PP

El portaveu del Grup Parlamentari Socialista a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, ha assegurat que “CiU confirma que aturarà la construcció de l’eix transversal ferroviari”, després que la proposta socialista de continuar impulsant i desenvolupant els treballs del futur eix hagi estat rebutjada per la suma dels vots de CIU i de PP.

Segons el diputat socialista “avui hem tingut la constatació de que CIU, sota l’argument de la revisió dels instruments de planificació vigents – entre ells el Pla Director Urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari- ha decidit aparcar “ sine die” un dels projectes més importants per al futur del país”. En aquest sentit, Roberto Labandera ha afirmat que “així es constata l’escassa voluntat de l’actual Govern de dotar d’una infraestructura bàsica per a l’interior de Catalunya, per a la connexió dels aeroports de Girona i d’Alguaire i per l’aposta pel transport públic”.

A més, el portaveu d’infraestructures del Grup Socialista ha recordat que “el passat 15 de febrer, el Conseller de Territori i Sostenibilitat va comparèixer en comissió parlamentària per tal d’explicar les línies de treball del seu departament per a la IX legislatura, i al llarg de la seva intervenció no va fer referència ni a l’impuls del projecte ni a la continuïtat dels treballs endegats”.

Roberto Labandera ha assegurat que “el Grup Parlamentari Socialista considera que el desenvolupament del projecte de l’Eix Transversal Ferroviari i la seva construcció és una de les prioritats estratègiques del país, tan pel que fa al transport de mercaderies i viatgers com pel desenvolupament de l’interior de Catalunya”.

“En 8 mesos de nou Govern no s’ha produït cap avenç significatiu ni en polítiques territorials, ni en polítiques de transport públic, ni en polítiques de defensa de la sostenibilitat del territori”, ha lamentat Labandera, que ha considerat que “el Departament de Territori i Sostenibilitat continua amb els treballs de desmantellament de l’obra feta per l’anterior Govern, sense donar resposta als grans temes que poden millorar l’economia i la cohesió territorial i social del país”. “És evident que no avancen, que no tenen idees noves i que s’han deixat dominar per la més absoluta paràlisi. Han aturat la llei de barris, han aturat els programes de suport als municipis, han aturat el programes de protecció del sistema costaner i ara aturen els treballs del futur eix transversal ferroviari”, ha conclòs.

ANTECEDENTS_

L’Eix Transversal Ferroviari serà una línia de tràfic mixt de mercaderies i de viatgers en alta velocitat que unirà, en uns 313 kilòmetres de recorregut Lleida amb Girona, connectant també les ciutats de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa i Vic. A més, mitjançant dos ramals connectarà Igualada i Manresa amb Martorell i amb les línies de mercaderies cap al Port de i de viatgers cap a Barcelona.

La construcció de l’Eix permetrà, entre d’altres, la connexió dels aeroports de Lleida i de Girona, el desenvolupament d’una nova àrea logística a la Conca d’Òdena, la connexió amb l’actual línia LAV entre Lleida i Barcelona i Girona i França, la instal.lació de noves estacions en el seu recorregut i de tres grans intercanviadors i, el que és més important, el creixement de la xarxa ferroviària en territoris dependents del transport de mercaderies i de viatgers quasi exclusivament per carretera.

L’any 2005, el Govern de la Generalitat va presentar l’estudi de les alternatives de traçat de futur i posteriorment va encarregar a l’empresa pública IFERCAT licitar l’avantprojecte de l’Eix.

La passada legislatura, a impuls del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, la Comissió d’Urbanisme de Catalunya va aprovar el Pla Director Urbanístic de l’Eix Orbital Ferroviari el mes de gener de l’any 2010.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.