EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Comencen les obres de la variant d’Olost, d’un pressupost de 9,1 milions

La nova via discorrerà per la part est del nucli urbà i tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres. Comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, i dos vorals d’un metre.


El 9 Nou
02/12/2011

El Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) ha iniciat les obres de construcció de la variant d’Olost, que connectarà la BV-4405 i la carretera C-154 cap a l’Eix Transversal. L’objectiu d’aquesta nova carretera és evitar el pas de vehicles per l’interior de la població i millorar la mobilitat a la zona. Els primers treballs que s’han engegat consisteixen en la desbrossada i la senyalització de les obres. La nova via discorrerà per la part est del nucli urbà i tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres. Comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, i dos vorals d’un metre. Els treballs compten amb un pressupost de 9,1 MEUR i tenen un termini d’execució de 13 mesos.

La Generalitat va posar en servei l’any 2007 la carretera que uneix Olost i l’Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de condicionament de l’itinerari entre Olost i Olvan. En aquet context de millora de mobilitat a la zona i per tal d’evitar el trànsit de vehicles per l’interior d’Olost, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la variant d’Olost.

Aquesta variant té una longitud de 2,5 quilòmetres i discorrerà pel costat est d’Olost. Comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’un metre. Les obres se situaran bàsicament al terme municipal d’Olost, tot i que un petit tram inicial comprèn el terme d’Oristà.

La nova via s’iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, es forma una altra intersecció en “T” amb carril central de gir que forma l’accés sud a Olost. En aquest punt, es millora un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.

Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres de longitud. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema. La variant té després un pas inferior per a donar continuïtat al camí de Pela que accedeix cap a una granja i a una zona industrial. Posteriorment, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.

Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en forma de “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral·lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès).

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 193 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't