Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Construiran un tercer carril o calçades laterals al tram de la C-17 a Parets

El Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà aquest mateix any la redacció d’un estudi informatiu per construir un tercer carril […]

  • El 9 Nou
  • 30/03/2016 | 7:12
  • 0

El Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà aquest mateix any la redacció d’un estudi informatiu per construir un tercer carril per sentit o calçades laterals al tram de la C-17 entre Parets i Granollers. L’objectiu és donar més fluïdesa al trànsit a partir de la reordenació dels enllaços existents –molts sense cap mena de carril per facilitar l’entrada o la sortida– i augmentar la capacitat de la via. Aquest és un punt clàssic d’embussos per als vehicles d’Osona i el Ripollès que es desplacen a Barcelona.
Aquesta actuació es planteja a l’espera que es pugui tirar endavant el projecte de desdoblament a partir d’un nou traçat amb tres carrils per sentit entre Mollet i Granollers –passaria a tocar del Circuit– i la millora fins a la Garriga que es preveu que costi uns 300 milions d’euros. “Com que ara no tenim 300 milions per invertir, no podem dir que no farem res”, diu Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, en una entrevista a EL 9 NOU. “No renunciem a buscar solucions davant dels problemes. Potser no són aquelles solucions macro que hi havia abans”.
El tram entre Parets i Granollers de la C-17 és el sector que suporta un volum de trànsit més elevat i en els darrers mesos ha patit un increment de les congestions derivades de l’augment de trànsit. Per Font, no es pot parlar de col·lapse però sí de més congestió fruit d’una major activitat econòmica a l’entorn d’aquest eix que pot anar a més amb l’entrada en funcionament de noves activitats com el centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt.
Per això, aquesta obra que ara es planteja des de la Generalitat “ha de permetre resoldre la congestió en els propers anys”. Font fixa aquesta inversió en uns 10 o 20 milions d’euros, una xifra que s’haurà de concretar amb l’estudi informatiu. “No és una obra per dir que la farem no sé quan. És una obra que col·locarem al nostre pla econòmic i financer per poder treballar-la entre els anys 2016 i 2017 i poder tenir un projecte constructiu pactat amb tothom i poder-ho executar entre els anys 2017 i 2018”, avança Font.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.