El grup Bon Preu, SA està a punt de tancar una gran operació comercial que, si s’acaba complint tal com està previst, suposarà l’adquisició per part de l’empresa osonenca dels 54 supermercats que el grup francès Intermarché té a Espanya, amb una plantilla de 1.300 treballadors.
Els Intermarché que adquirirà Bon Preu si el procés negociador acaba sense entrebancs tenen un volum de facturació global que l’any passat va ser de més de 230 milions d’euros. Els de Catalunya, que són 32, aportarien un increment de 150 milions d’euros a les vendes que actualment fa el grup de les Masies de Voltregà. L’any passat Bon Preu va tancar l’exercici amb una facturació de 475,25 milions d’euros, fet que suposa un creixement del 8% respecte a l’exercici anterior. L’any passat Bon Preu va fer una inversió de 45 milions d’euros. Les previsions del grup osonenc per aquest any 2009 són d’arribar als 525 milions d’euros. Si l’operació es tanqués positivament aquest any encara no incorporaria ingressos procedents dels Intermarché.
Per tal de poder confirmar aquesta informació que poc o molt ja es coneixia des de feia alguns dies en ambients pròxims a Bon Preu, EL 9 NOU s’ha posat en contacte amb les direccions de les dues companyies a les Masies de Voltregà i a la seu central del grup francès a Espanya, a Santa Oliva, a Tarragona. No ha estat possible parlar directament amb els seus responsables, però ningú no ha negat l’existència de les negociacions.
El que sí que ha pogut saber EL 9 NOU és que el procés no està tancat i que està sotmès a la decisió que poden prendre agents externs a les dues companyies. Hi ha, sembla, un preacord firmat entre Bon Preu i la matriu d’Intermarché, però hi ha també unes clàusules suspensives que depenen del Tribunal de la competència i de les diferents auditories que han de fer cada una de les empreses.
La incorporació d’aquesta cadena de supermercats al grup liderat pels germans Joan i Josep Font podria ser l’inici de l’expansió fora de Catalunya. En tot cas es tracta d’un procés que segurament encara durarà uns mesos més. Pel que fa als 22 establiments que Intermarché té en zones del centre peninsular prop de Madrid i algunes àrees del sud-est d’Espanya, podria tenir un destí final diferent del de pertànyer a la cadena Bon Preu. Ara o més endavant la presència del grup en altres comunitats autònomes forma part dels projectes de creixement. / MARTÍ CASTELLS
{{ comment.text }}