La Unió de Botiguers i Serveis i l’Ajuntament de Centelles han iniciat una campanya de dinamització comercial que consisteix a comprar a 25 establiments del municipi, inclosos a una guia comercial que s’ha editat, i presentar els tiquets de compra al Servei de Promoció Econòmica de l’ajuntament. Allà, els consumidors hi podran recollir una baralla de cartes centellenca, on apareixen elements típics del poble.
A través de la baralla de cartes es pretén donar a conèixer la màgia de Centelles, la seva història, el patrimoni, la diversitat i vitalitat econòmica, lúdica i social del municipi, segons el primer tinent d’alcalde, Josep Paré. Així, els ors, les copes, les espases i els bastos són substituïts per productes locals, imatges aèries, detalls culturals i patrimonials del municipi i elements relacionats amb la màgia. A les copes, que són gerres de ceràmica de la plaça del final del carrer Fortuny, hi ha fotos aèries del nucli antic, la via ferrada, el mas Cerdà o el Molí de la Llavina. Els bastos són representats per una escopeta com la que porten molts galejadors per la Festa del Pi i hi ha imatges d’activitats relacionades amb la màgia. Les espases són els punyals que utilitzen els tofonaires per desenterrar les tòfones, i mostren imatges del patrimoni cultural del poble. Mentre que els ors són la moneda de la Cooperativa de Centelles, on hi ha els productes locals més vinculats al comerç i la indústria. També hi ha comodins, que en aquesta baralla són l’escut de Centelles.
{{ comment.text }}