Un estudi que ha fet l’Institut Cerdà dins del “Programa Centres i Eixos” sobre el comerç del centre de Vic destaca que entre setmana el centre de la ciutat rep 80.000 visites mentre que el dissabte aquesta quantitat s’enfila fins a 125.000.
L’estudi, que és fruit d’un conveni entre l’Ajuntament de Vic, la Generalitat de Catalunya i l’associació CentreVic, parteix de 500 enquestes telefòniques i 592 enquestes que s’han fet a peu de carrer a la zona del centre i separa les persones que són residents i les que no. Els resultats destaquen que el centre i els seus comerços són un pol d’atracció important tant per la gent de la ciutat com pels de fora.
Pel que fa a la visita a establiments, ho fa un 71% de persones que en visiten un o més d’un, i d’aquests, el 90% hi ha acabat comprant.
A més de les dades que demostren una elevada fidelitat dels clients, l’estudi també deixa entreveure les necessitats o punts febles de la ciutat. En aquest sentit, sembla que hi ha la percepció que falta aparcament. El 62,2% de la gent que s’acosta al centre ho fa amb cotxe i una de les demandes és la manca d’aparcament.
En aquest sentit, Jaume Puig, regidor de Comerç, proposa que “els comerciants facilitin l’aparcament amb un repartiment de tiquets des dels seus comerços”, una acció que per Jaume Soler, president de CentreVic, “no es pot fer d’un dia per l’altre i, en tot cas, s’ha de fer juntament amb tots els comerciants de la ciutat”.
Finalment, també dóna dades dels locals buits, que representen el 12% del total. L’Ajuntament ja té una borsa centralitzada, però segons Maria Pous, de la Generalitat, “cal rebaixar-los a menys del 10%”.
{{ comment.text }}