EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Mas El Guiu de Santa Cecília crea un negoci de plats preparats

La finca, fins ara només ramadera, ha invertit en una horta i una nova nau d’elaboració.

El 9 Nou
02/10/2012

Canvi de xip. Fa un any Isidre Castanyer i la seva família van decidir fer un canvi en el negoci, l’explotació d’una finca ramadera amb porcs i xais, per donar continuïtat amb garanties a l’explotació. Així va sorgir la idea de “desinvertir en part del bestiar i invertir a crear un nou negoci de plats preparats”.

Isidre Castanyer i la seva dona, Montserrat, són els que s’han posat al capdavant d’un projecte que ha comportat la transformació d’una nau de 700 metres quadrats en l’espai d’elaboració dels plats i sobretot, la creació d’una hectàrea d’horta per cultivar al mateix lloc les verdures i hortalisses que es fan servir per als plats. “L’horta la gestionem conjuntament amb la cooperativa Sambucus, que ja en tenen d’altres, i ens assegurem el subministrament”, explica Castanyer, que assegura que aquesta sinergia amb altres empreses també l’ha tingut amb la CPV, de la qual ell és soci.

De la CPV surt el menjar per al bestiar i a les seves botigues arriben els plats preparats. “Es tracta que tu i jo fem més que dos”, diu Castanyer, sempre mantenint la identitat de cadascú. Per Josep Erra, director general de la CPV, veure “com socis de la Cooperativa porten la mateixa filosofia que nosaltres a noves línies d’explotació de negoci és fantàstic. Així es reforça la cadena de valor dels nostres establiments”.

Castanyer explica que el projecte té diverses vessants. D’una banda, es fa a partir de productes de proximitat, “un fet que molta gent ara ja valora i que té tendència a augmentar”, la cadena no es trenca des de l’origen fins al client, s’hi afegeix un valor afegit perquè la cuina que s’hi aplica és “casolana” amb diferents tipus de cocció: a la brasa, al vapor o a foc lent. Els productes provenen de la mateixa explotació i per tant són principalment la carn de xai, de porc –la granja manté unes 100 truges en una nau allunyada de la casa– i l’horta i les verdures de temporada.

De moment, la marca presenta uns 30 plats, entre els quals hi ha carns a la brasa, cremes, pastes, guisats i diferents plats de llegum i verdures presentats en envasos d’entre dues i tres racions. Com a novetat prepara un menú sencer en una sola safata. “Són plats dels de tota la vida que hem après a casa”, diu Castanyer. Produirà unes 400 unitats diàries a partir de la setmana que ve.
La marca no es vendrà només a Osona. Des de fa dos mesos que comercials de l’empresa estan obrint mercat a les dues rutes previstes: una aniria de Vic al Bages i el Vallès Occidental i l’altra, cap al Vallès Oriental i el Maresme. “Volem tenir punts de venda a diferents llocs d’aquestes comarques per començar i després obrir la venda per internet però que es pugui recollir a la botiga”, explica Castanyer. A l’empresa hi treballen mitja dotzena de persones, més els impulsors i l’ajuda en diferents àrees de les filles. I és que el canvi s’ha fet perquè hi hagi continuïtat.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't