Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El pla de comerç de Vic ha facilitat l’obertura de 66 establiments nous en un any

Aquest 2010 s’espera que s’hi sumin 70 noves activitats més. Una dada que des de l’Ajuntament, impulsor del projecte, es considera gens menyspreable tenint en compte el context de crisi.

  • El 9 Nou
  • 21/10/2010 | 22:06
  • 0

L’any 2009 es van donar d’alta a Vic 66 noves activitats comercials, de restauració i serveis, i aquest 2010 s’espera arribar a les 70 noves activitats. Són xifres menors al nombre d’activitats que es van obrir l’any 2008 –77–, però positives, segons van explicar Jaume Puig, regidor de Comerç de l’Ajuntament de Vic, i el consultor Jaume Angerri.

Tots dos van presentar la setmana passada el balanç del pla de comerç que impulsa el consistori i que inclou una plataforma interactiva on hi ha abocats 120 locals disponibles per llogar o comprar a Vic.

L’objectiu és aconseguir que Vic mantingui una continuïtat comercial en totes les seves àrees evitant els locals tancats. Vic és la ciutat que té més botigues i on hi ha més metres quadrats per habitant. Ho era l’any 2008 i ho continua sent un cop acabat l’any 2009 tot i la baixa generalitzada de noves activitats que hi ha per la crisi.

En concret, Vic té 33,23 botigues per cada 1.000 habitants, mentre que a Catalunya la mitjana és de 20,29 per cada 1.000 habitants. Un fet que el consistori veu positiu tot i que segons l’anuari de la distribució comercial de Catalunya hi hauria una sobresaturació.

Fa un any, però, que Vic va començar a fer una feina de vendre la ciutat a empreses interessades a ser a la ciutat. I hi ha hagut resposta. Es tractava, segons Angerri, de “posar en contacte els mercats. A vegades sembla que és fàcil posar d’acord l’oferta i la demanda, però en realitat no es troben”.

Així, un dels arguments que ha ajudat a fer entrar a Vic algunes marques comercials com Bóboli, Inside o altres petites empreses del voltant que s’expandeixen són les dades. “Les grans empreses miren ciutats per la població que tenen i Vic mai entra en els seus plans. Però en canvi si se’ls explica que hi ha 130.000 persones que tenen Vic com a referència comercial, vénen”, deia Angerri, que també va explicar que el 53% de les entrades a la web de locals és de gent de la resta d’Espanya i en petites proporcions hi ha entrades d’altres països com Anglaterra, Rússia, la Xina o Alemanya.

En total la web, en un any, ha rebut 7.500 visites. Ara, el consistori preveu impulsar el Remei-Estadi, un cop acabades les obres, i fer de l’entorn de la plaça Gaudí, amb locals molt petits, un espai que es pugui omplir de tallers-botigues d’artistes en col·laboració amb l’Escola d’Arts i Oficis.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.