Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Els germans Girbau, de Vic, creen un nou model de barco

Ramon i Pere Girbau preveuen fabricar entre 5 i 10 unitats cada any . Ramon Girbau ja fa 15 anys que té a Empuriabrava la seva empresa Fusteria Nàutica Girbau, SL, on fa manteniment i restauració d’embarcacions.

  • El 9 Nou
  • 24/06/2012 | 8:00
  • 0

Fruit bàsicament d’una “il·lusió”, els germans Pere i Ramon Girbau, de Vic, han format l’empresa Construccions Nàutiques Girbau, SL i han desenvolupat un nou model de barco sota la marca GirbauBoats.

S’han unit la formació com a Mestre d’Aixa que va fer a Anglaterra Ramon Girbau amb la d’enginyer de Pere Girbau i han comptat amb l’ajuda de l’enginyer expert en embarcacions Pere Deulofeu, de Roses.

Amb tot plegat, han dissenyat un model de barco que té com a innovació, segons explica Pere Girbau, “el disseny, ja que el que hem fet és dividir el que seria la clàssica cabina en dos per guanyar espai a coberta, que és on la gent està quan surt a la mar”.

Ramon Girbau ja fa 15 anys que té a Empuriabrava la seva empresa Fusteria Nàutica Girbau, SL, on fa manteniment i restauració d’embarcacions. La idea de fer un producte propi va sorgir fa quatre anys, i després de diferents etapes el primer prototip es va presentar l’any 2010 al Saló Nàutic de Barcelona.

“També hi vam anar el 2011 amb algunes variacions”, explica Girbau, que diu que ara ja estan en la fase de comercialització.
La fabricació del barco es fa en una nau de les drassanes d’Empuriabrava d’uns 3.000 metres quadrats on s’hi ha posat motlles i maquinària especial per a la construcció dels barcos.

En aquella zona, segons explica Girbau, “hi ha un clúster de construcció d’embarcacions i per tant és fàcil trobar les persones adequades per fabricar-los, ja que la fabricació ha de ser flexible”. La inversió inicial ha estat d’entre 350.000 i 400.000 euros i està pensada per a un tipus de públic que busqui una embarcació “personalitzada”.

El preu va dels 100.000 als 150.000 euros, però és un preu competitiu al mercat perquè segons Girbau és una embarcació semblant a les de fabricació italiana pel que fa al disseny però adaptada a cada client.

“El nostre avantatge o valor afegit és que des del principi es pot fer a gust del client, i a més nosaltres mateixos com a fabricants podem fer les reparacions i el manteniment”, explica mentre afegeix que la producció seria d’entre 5 i 10 unitats cada any, tot i que reconeix que el moment “és difícil per la situació general de crisi i perquè la gent s’ho pensa molt abans de comprar”.

L’avantatge és que l’empresa s’ha pogut crear sense produir endeutament i per tant “tot i ser un projecte agosarat com que neix de la il·lusió i la feina és un projecte seriós que, tot i la crisi”, segons diu Girbau, “vol convertir-se en una gran empresa”.

· Un disseny que la diferencia.

L’embarcació ideada pels dos germans té vuit metres d’eslora i tres de mànega. Té cabina, bany i cuina, però ho col·loca en dues cabines independents disposades d’una manera que amb una plataforma de bany molt generós acaba tenint una coberta més gran que la dels vaixells de la seva mida.

La taula prevista té capacitat per a quatre persones i té solàrium tant a proa com a popa, a més d’un tendal en aquesta última part. El barco té capacitat per pernoctar cinc persones i han acabat trobant la manera que l’espai sigui igual d’utilitzable de dia que de nit movent molt poques coses. Té autonomia per arribar fins a les Balears.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.