Els preus als supermercats del grup Bon Preu es posicionen a la franja mitjana del llistat de totes les cadenes que hi ha a l’Estat espanyol en el darrer informe fet per l’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris). En aquest llistat que parteix de la puntuació 100 com la més baixa, Bon Preu se situa a la posició 113 quan es tracta del rànquing de l’anomenat “cistell econòmic”. Això vol dir que és un 13% més car que la valoració inicial. En aquest apartat es valoren 80 productes envasats d’higiene, drogueria i alimentació i s’hi valoren els més barats de cada supermercat. En aquest llistat l’índex més baix (100) el té Alcampo, que empata amb Deza –que no és present a Catalunya–, i el més alt el té Sánchez Romero, una cadena que tampoc és present a Catalunya. Després d’Alcampo, com a més barats surten Carrefour, Lidl, Mercadona i Consum.
Pel que fa al rànquing del “cistell de primeres marques”, la cadena més barata és Dani, de Granada (amb un índex més baix de 100), i a Catalunya la primera és també Alcampo (108), seguida de Consum (110), Bon Area, Mercadona i Carrefour (empatant amb 111). Esclat, del grup Bon Preu, empata amb Caprabo amb un índex de 120 i la marca Bon Preu té un índex de 122, el mateix que Hipercor.
Aquesta anàlisi es fa sobre 155.000 preus de productes bàsics que s’ofereixen a 1.190 establiments de 63 ciutats i a internet. L’Iquodrive del grup Bon Preu no surt encara valorat en l’apartat d’internet. Aquests índexs són molt semblants als que la marca osonenca ha tingut en anys anteriors.
{{ comment.text }}