L’obertura és la continuïtat del projecte de l’empresa d’obrir establiments propis a diferents poblacions, i de fet l’any passat ja en va obrir una a Platja d’Aro. Ara, a més d’aquestes dues, té la de Perafita mateix, poble on va néixer com a forn, i dues més a Vic. Els seus productes es distribueixen també a través d’altres establiments.
L’objectiu de l’empresa és, però, “fidelitzar” amb botigues pròpies els clients que tenen a tot el país i que han fet assistint a la gran majoria de fires i festes que es fan als pobles. La seva activitat s’ha concentrat de manera important en el cap de setmana (entre dijous i diumenge), però l’objectiu de les botigues és facilitar l’accés a nous clients en nuclis urbans. “A les fires trobàvem gent de Barcelona que ens demanava si hi teníem botiga i això ens va fer adonar que hi havia una demanda per cobrir”, explica Elisabet Franquesa.
El nou establiment té 45 metres quadrats i s’ha dissenyat perquè s’identifica fàcilment la marca amb els productes a la vista del client. Obrir-la en un lloc “emblemàtic permetrà també captar turistes i passavolants” i el pla de creixement preveu nous establiments a Barcelona i Vic.
L’empresa compta amb un obrador de 300 metres quadrats on té forn de llenya i una quarantena de treballadors. Franquesa considera que la clau de l’èxit és “l’excel·lent relació qualitat preu dels seus productes” L’empresa s’ha donat a conèixer a les fires, però també organitzant visites al poble sobretot en grup, que arriben amb autobús i fan la visita també a l’agrobotiga, un espai de 300 metres quadrats on es poden degustar els seus productes. En aquests moments van a entre 12 i 14 fires cada cap de setmana i tenen capacitat per fabricar mil coques al dia. Tot i la transformació que ha patit amb els anys, l’empresa, que l’any 2011 va facturar 2,3 milions d’euros, creix de forma sostenible.
{{ comment.text }}